Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
SyncRoon

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

De vorige eigenaar gaf aan dat de schuifdeur en klep wel eens haperden. Maar het lijkt mij een voor de grijpgraag behoedend middel. Ik kan goed geloven dat de vorige eigenaar er niet eens van bewust was maar ook wel bewust zo heeft besteld of ingesteld tegen de grijpgraagjes op zijn reizen. Als hier aanpassingen in te maken zijn misschien wel handig ja.

Multivan interieur is thuis. Viel ff tegen met de steunen aan het chassis. Die van de middelste rails zaten allemaal gepuntlast, heb de dwarsdrager er compleet uitgezaagd en thuis eens op gemak de puntlassen uitboren. Is het railsysteem met 10 bouten per rails en de brede rails voor het tafeltje. Vloerplaat is enkel een dikke foam mat met vloerbekleding. Ik heb nu de vloerplaat, cabinevloer en mat, rails, bevestigingen onderzijde, wandbekleding en hemel, 2 verwarmde voorstoelen, tweede zitrij 2 uitneembare stoelen, en de 3e zitrij slaapbank. Met 18 jaar is het gebruik er ook wel aan af te lezen maar dat past bij mij en de bus van 15 jaar :). Ik kreeg die verrekte airbag niet uit het stuur. Anders had ik het leren stuurwiel ook meegenomen. Ik kreeg die stalen clip door het gaatje aan de achterzijde wel van zijn plek met een haakje, de uiteinden sprongen ook uit de pennen maar de airbag wilde niet loskomen.

Ik heb mij niet gewaagd aan de kachelunit achter en de motorvoorverwarmer/standkachel onder de bus. (waterverwarmer onder de bestuurder) Ik heb een werkende standkachel die bij de B stijl rechts naar binnen blaast. Ramen ook nog compleet op achterklep na.

Verder zit er niet zoveel meer in. Met beetje geluk kan iemand die motorverwarmer nog redden voor die de schredder in gaat.
Groet, Ronald
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Waar staat die bus? Beetje bij ons in de buurt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Staat bij Autobek Hoedekenskerke. Staat ook een dubbelcabine bus T5 maar weet niet of deze voor demontage is.

De multivan heeft nog wel de defecte motor en bak erin hangen, goede olieboot. Electrisch was al veel weg, o.a. zekeringkasten/relais onder stoelen. Dashbord op schakelaars stoelverwarming na nog wel compleet.

Ze hadden de bus op een brug gezet en ik heb zelf de boel gestript. Alle plaatjes van de bodem is toch ff werk.... Hij was al vloeistofloos gemaakt dus daar hoefde ik niet meer op te letten.
Groet, Ronald
Plaats reactie