Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 1992 euro 2.4D toerenteller op 0 en acculampje branden na starten
Re: T4 1992 euro 2.4D toerenteller op 0 en acculampje branden na starten
Oh "grappig".. die koelvloeistof lampje heb ik al jaren maar stopt als de verlichting aan is. De rest is allemaal vervangen dus weet dat het goed werkt.
Ik ga komende vrijdag de hele teller bak laten hersolderen. Hoop dat het dan opgelost is..
Benieuwd hoe het jou vergaat!
Ik ga komende vrijdag de hele teller bak laten hersolderen. Hoop dat het dan opgelost is..
Je bedoeld die regelaar in de tellerbak? Dat kleine dingetje?
Daar heb ik er nog twee van.. 1 is al gereserveerd (voor mij ) maar de andere mag je hebben. Kan je afhalen of tegen verzendkosten komt ie naar je toe als je wil.
Ja die zou ik graag overnemen! Bij mij zit er wel een iets andere in. Weet niet of dat uitmaakt?
Waar laat je dat doen? En wat kost dat?Timy schreef: ↑28 nov 2022, 20:26 Oh "grappig".. die koelvloeistof lampje heb ik al jaren maar stopt als de verlichting aan is. De rest is allemaal vervangen dus weet dat het goed werkt.
Deze zit er bij mij in, inmiddels 5 jaar geleden vervangen. Dus nu hij open gaat gewoon preventief weer doen.
De kosten laat ik nog weten van de tellerbak. Maar is niet schokkend gok ik. Ik doe het bij Gemas in Waddinxveen. Super vriendelijk klein ZZP bedrijfje. Heeft me al vaker erg goed geholpen.
De kosten laat ik nog weten van de tellerbak. Maar is niet schokkend gok ik. Ik doe het bij Gemas in Waddinxveen. Super vriendelijk klein ZZP bedrijfje. Heeft me al vaker erg goed geholpen.
Ja ik neem hem graag van je over. Ik heb je mijn adres gegevens gestuurd in een privé bericht.Timy schreef: ↑29 nov 2022, 19:16 Deze zit er bij mij in, inmiddels 5 jaar geleden vervangen. Dus nu hij open gaat gewoon preventief weer doen.
Snotver... alles is opnieuw gesoldeerd. Maar helaas nog steeds geen stroom van de dynamo.
Kan ik de dynamo zelf meten? Hij is pas 2 jaar oud maar dat is m'n enige optie nu
Edit: Inmiddels filmpjes etc gevonden. Binnenkort als ik tijd maar doen dan. Maar tips en adviezen blijven welkom
Kan ik de dynamo zelf meten? Hij is pas 2 jaar oud maar dat is m'n enige optie nu
Edit: Inmiddels filmpjes etc gevonden. Binnenkort als ik tijd maar doen dan. Maar tips en adviezen blijven welkom
Al geprobeerd om het blauwe draadje op de stekker uit de stekker te halen en dan rechtstreeks te verbinden met de printplaat, dat was bij mij de oplossing die tot nu toe werkt. Op t4 wiki leggen ze uit welk draadje van de stekker in het dashboard van de dynamo komt. Staan nummers op de stekkers volgens mij is het 16.Timy schreef: ↑02 dec 2022, 16:41 Snotver... alles is opnieuw gesoldeerd. Maar helaas nog steeds geen stroom van de dynamo.
Heb je ook dat de dynamo het niet doet als het accu lampje niet brand op contact. Dat was mijn probleem. Dat lampje moet branden op contact anders dan gaat de dynamo niet lopen.
Nog een keer nagelopen.. kabeltjes etc gecheckt. Er is bij bij al een omweg gemaakt voor het lampje. Dus ook dat weer nagelopen
Mijn lampje brand wel voor het starten maar blijft branden. Ik ga nu maar er vanuit dat de dynamo toch weer kapot is. Een nieuwe is besteld.. wordt vervolgt.
Mijn lampje brand wel voor het starten maar blijft branden. Ik ga nu maar er vanuit dat de dynamo toch weer kapot is. Een nieuwe is besteld.. wordt vervolgt.
Heerlijk met vrieskou en natte sneeuw een nieuwe dynamo eronder gepeuterd maar het werkt wel weer allemaal naar behoren. Gelijk een 100A eronder, pompt hij de accu nog rapper vol in de vakanties
Ik hoop dat Goon binnenkort ook alles weer gewoon werkend heeft..
Ik hoop dat Goon binnenkort ook alles weer gewoon werkend heeft..
Tot nu lijkt alles weer werkend bij mij! Dus hopelijk blijft dat zo!
Hallo Timy
Ik sta op punt om ook mijn dynamo te vervangen/reviseren.
Zo een 100a versie lijkt mij ook wel interessant, tegenover de standaard 90a in de vroege california's.
Heb je hiervoor iets moeten aanpassen?
Merk je die 10a extra die je nu hebt?
Welk merk/model dynamo heb jij nu zitten als ik vragen mag?
Mvg jeremy
Ha Jeremy
Ik heb deze gekocht https://www.startenladen.nl/dynamo-100a ... 01233.html
Hij staat nu niet op voorrad maar bel ze even. Vorige keer hadden ze hem gewoon binnen 2 dagen.
Het mooie is dat deze "plug and play" is. Gok dat jij ook de V-riem hebt? Check dat wel even.
Qua verschil heb ik het idee dat hij nu iets meer V erin pompt maar echt meten hoe rap de accu vol is, is natuurlijk lastig. Maar het is aannemelijk dat tussen 90A en 100A wel een verschil zit
Ik heb deze gekocht https://www.startenladen.nl/dynamo-100a ... 01233.html
Hij staat nu niet op voorrad maar bel ze even. Vorige keer hadden ze hem gewoon binnen 2 dagen.
Het mooie is dat deze "plug and play" is. Gok dat jij ook de V-riem hebt? Check dat wel even.
Qua verschil heb ik het idee dat hij nu iets meer V erin pompt maar echt meten hoe rap de accu vol is, is natuurlijk lastig. Maar het is aannemelijk dat tussen 90A en 100A wel een verschil zit
Hey Timy,
Bedankt voor de info en link, ik zal ze even bellen.
Is inderdaad ook een v riem 2.4d 1991
Mvg jeremy
Bedankt voor de info en link, ik zal ze even bellen.
Is inderdaad ook een v riem 2.4d 1991
Mvg jeremy