Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage tussen EGR retourleiding en uitlaatgassen spruitstuk

vragen over de T4
Plaats reactie
Ruud1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2022, 16:54

Lekkage tussen EGR retourleiding en uitlaatgassen spruitstuk

Bericht door Ruud1987 »

Beste forumleden!

Ik ben sinds kort in het bezit van een super mooie VW T4 1.9TD Caravelle uit 1994!
Tijdens het vervangen van de kapotte turbo heb ik ook de EGR moeten demonteren. Nadat ik alles terug had geplaatst en alles weer netjes werkt, kwam er wel meer herrie onder de motorkap vandaan. Al snel bleek dat het uitlaatgassen waren die tussen het uitlaatgassenspruitstuk en de retourleiding van de EGR ontsnappen. Ik heb zojuist de EGR eraf gehaald en nu valt me op dat de flens helemaal krom is. Als ik een rechte lat op de 2 montagepunten van de flens leg, staat deze zeker 1mm bol! Ik denk dat dit voorheen met vloerbare pakking gedicht is geweest. Mijn vraag is nu; kan ik dit met een soort (vloeibare?) pakking oplossen of moet ik een nieuwe EGR (retourleiding?) kopen? En zitten er grote nadelen aan het gebruik van vloerbare pakking, bij zo`n grote openingen?
Alvast heel erg bedankt voor reacties, ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen :)

Groeten Ruud
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 646
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Lekkage tussen EGR retourleiding en uitlaatgassen spruitstuk

Bericht door Jan anno NU »

Je zou eens aan Erdem kunnen vragen of hij nog een egr vervanger voor jouw type heeft liggen en of dat een oplossing is?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=9759

Bij velen is de retourleiding afgedopt , dat zorgt alleen maar voor inwendige vervuiling dat ding.


En welkom op :wjwnl
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie