Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachel werkt niet - T4 California (2.5 TDI 1997 - Airco)

vragen over de T4
CaliCoach
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Re: Kachel werkt niet - T4 California (2.5 TDI 1997 - Airco)

Bericht door CaliCoach »

Net toch nog even met een warme motor nog een keer de kachel met de aparte knop voor het camperdeel aangezet en deze wordt gewoon goed warm. Dus dan wordt eigenlijk "alleen" de kachel in het voorgedeelte niet warm. Is dat dan inderdaad een kwestie van het schuim wat er niet meer is en moet het dashboard gedemonteerd worden of zijn hier nog andere handige manieren voor om dit te repareren?

Alvast enorm bedankt en ook voor jullie geduld met al mijn vragen :-)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachel werkt niet - T4 California (2.5 TDI 1997 - Airco)

Bericht door Multivan Generation »

Net toch nog even met een warme motor nog een keer de kachel met de aparte knop voor het camperdeel aangezet en deze wordt gewoon goed warm.

Dus kachelkraan werkt !

Dus dan wordt eigenlijk "alleen" de kachel in het voorgedeelte niet warm.

Dit in combinatie met kerrielucht zoals je omschreef, duidt op een lekke kachel warmtewisselaar

Is dat dan inderdaad een kwestie van het schuim wat er niet meer is en moet het dashboard gedemonteerd worden of zijn hier nog andere handige manieren voor om dit te repareren?

Ik vrees voor jou, dat het dat dus niet is,
maar als je het dashboard toch een beetje uit elkaar haalt voor de warmtewisselaar te verwisselen, dan zou ik het schuim ook meteen, al dan niet preventief, vernieuwen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
CaliCoach
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 mei 2014, 13:09

Re: Kachel werkt niet - T4 California (2.5 TDI 1997 - Airco)

Bericht door CaliCoach »

Bedankt! Op zich wel goed te weten om verder te komen met de diagnose.

Een nieuwe warmtewisselaar is niet al te duur maar ik ben benieuwd of er mensen op het forum hier zijn die dit al eerder hebben gedaan. Ik zal ook even zoeken mochten er voorbeelden aanwezig zijn hier :-)
Plaats reactie