Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwen politiebus

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Ombouwen politiebus

Bericht door Ralph Bakker »

Remco_T5 schreef: 07 mei 2022, 22:31 In de afgelopen dagen veel geleerd. Het tak tak tak geluid die mijn bus maakte in de bocht kwam dus niet van een homokineet maar van de as die over de spiebanen gleed. De versnellingsbak wordt nu gedemonteerd en gereviseerd. Dit moet ik helaas uitbesteden want dat gaat me te ver. De versnellingsbak van een handgeschakelde heeft een uitwendig deel waarop de as schuift en deze is gemakkelijk te vervangen.

Achteraf heb ik allerlei info gevonden via Google maar ook op deze site. Had ik het maar een jaar eerder geweten.

Laat het voor ieder met een DSG bak een tip zijn om de tussenas die in de bak steekt preventief te vervangen en in te vetten om verdere schade te voorkomen. Dit probleem komt voor in een aantal bouwjaren en motorcodes maar daar viel mijn T5 ook in. :groteogen

Aandrijfas rechts.jpg
Wat is de kmstand?

Heb hier een cfca van 2012 met 220d nu.
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Ombouwen politiebus

Bericht door Remco_T5 »

Ralph Bakker schreef: 05 jul 2022, 22:43
Remco_T5 schreef: 07 mei 2022, 22:31 In de afgelopen dagen veel geleerd. Het tak tak tak geluid die mijn bus maakte in de bocht kwam dus niet van een homokineet maar van de as die over de spiebanen gleed. De versnellingsbak wordt nu gedemonteerd en gereviseerd. Dit moet ik helaas uitbesteden want dat gaat me te ver. De versnellingsbak van een handgeschakelde heeft een uitwendig deel waarop de as schuift en deze is gemakkelijk te vervangen.

Achteraf heb ik allerlei info gevonden via Google maar ook op deze site. Had ik het maar een jaar eerder geweten.

Laat het voor ieder met een DSG bak een tip zijn om de tussenas die in de bak steekt preventief te vervangen en in te vetten om verdere schade te voorkomen. Dit probleem komt voor in een aantal bouwjaren en motorcodes maar daar viel mijn T5 ook in. :groteogen

Aandrijfas rechts.jpg
Wat is de kmstand?

Heb hier een cfca van 2012 met 220d nu.
210.000 km nu.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Ombouwen politiebus

Bericht door Remco_T5 »

Zoals velen heb ik ook het probleem met het goed sluiten van de schuifdeur als je binnen zit. De schuifdeurhulp die eerder op het fora voorbij is gekomen is niet te vinden dus zelf maar een greepje gemaakt. Eenvoudig maar effectief. :toppie
Handgreep schuifdeur.jpg
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Ombouwen politiebus

Bericht door Remco_T5 »

Angelo dank. Het ziet er zo beter uit.
.
Asbak 3.jpg
Asbak 3.jpg (44.56 KiB) 436 keer bekeken
Zo zag het er uit.
.
Asbak 2.jpg
Zo ziet het er nu uit. :adhd
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Ombouwen politiebus

Bericht door Remco_T5 »

Afgelopen week weer naar de APK geweest en wonderbaarlijk geen punten :jumpklap
.
Wel gelijk olie en filter laten vervangen. Is mij net te veel werk op de straat. :knipoog
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie