Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 1.9 TD 2002

vragen over de T4
Plaats reactie
Jago
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2022, 09:00

T4 1.9 TD 2002

Bericht door Jago »

Oké een leuke:

Mijn T4 Start slecht maar alleen als ik hem schuin heb weggezet. Bijrijderskant hoog en de bestuurderskant laag. Het tank-element Heb ik vervangen en dit leek het probleem op te lossen. Helaas is het probleem nu weer terug. Benieuwd naar jullie ideeën.

Cheers Jago
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: T4 1.9 TD 2002

Bericht door marcel 415 »

hoe vol zit de tank?ik had het zelfde bij mij was de aanvoer slang achter de tank lek zoog die valse lucht.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Jago
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2022, 09:00

Re: T4 1.9 TD 2002

Bericht door Jago »

Dat is een goeie, deze was niet heel vol. Maar ik heb nog eens naar het tank element gekeken en er bleek een slangklem wat los te zitten. Schuin weggezet en hij deed het weer. Ik ga sowieso even die slang checken. Thnx 👌🏼
Jago
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2022, 09:00

Re: T4 1.9 TD 2002

Bericht door Jago »

Helaas toch niet de "losse" slangklem en toch weer lucht in de leiding. De lucht zie ik in de transparante leiding naar de motor. Verder bespeur ik geen lekkage. Probleem is inderdaad alleen aanwezig bij een halve tank of minder. Volle tank geen probleem. Iemand nog ideeën? :)
M-a-r-t
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2017, 14:41

Re: T4 1.9 TD 2002

Bericht door M-a-r-t »

Dieselpomp: langs het asje kan door slijtage lucht in het systeem komen. Zoek even hier op het forum is al wat over geschreven
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 1.9 TD 2002

Bericht door Multivan Generation »

M-a-r-t schreef: 18 feb 2023, 23:25 Dieselpomp: langs het asje kan door slijtage lucht in het systeem komen. Zoek even hier op het forum is al wat over geschreven
Hij ziet de luchtbelletjes al voor de motor, dus voor de dieselpomp.
Dan zou ik denken, mede gelet de andere symptomen, op vervangen van het tank element.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie