Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Snautzer »

Deze set-up kom je zeker en vast niet vaak tegen. Ik was bij voor mijn T4 bij de spuiter in Katwijk (nieuw beginnend bedrijfje) waar ik mijn andere busje op kwam halen. Aangenaam verrast door het geleverde werk kwamen wij aan de praat en zodoende mocht ik ook even kijken naar het onderhande werk. Daar zag ik iets wat ik in ieder geval nog nooit van had gehoord. Een rode 2.4D ( dat komt wel vaker voor), Synchro (ook nog niet bijzonder ) maar wel met een turbo en intercooler die als extra optie bij aanschaf is afgeleverd.
Clipboard01.jpg
Clipboard02.jpg
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Pascal-141 »

Is in Duitsland wel bekend hoor , in NL en B helemaal niet .
De ombouw werd achteraf gedaan , en leverde voor de 2.4d tot bijna 120PK op. Normaalgezien is nog nog wel wat extra aan gebeurd , bovenop de interkoeler en de turbo .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Snautzer »

Cilinderkop vervangen door een gemodificeerd exemplaar met verbeterde koelkanalen bedoel je ( stiekem al je commentaar hier gelezen :lach viewtopic.php?f=2&t=40134&hilit=huber)

Betaal je nu extra waarde mocht je zoiets willen kopen? is het bv in Duitsland gewild of juist niet?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Pascal-141 »

Snautzer schreef:Cilinderkop vervangen door een gemodificeerd exemplaar met verbeterde koelkanalen bedoel je ( stiekem al je commentaar hier gelezen :lach viewtopic.php?f=2&t=40134&hilit=huber)

Betaal je nu extra waarde mocht je zoiets willen kopen? is het bv in Duitsland gewild of juist niet?
Er zit waarschijnlijk ook een inlaatspruitstuk en een inspuitpomp van een Audi 100 2.0TD op , die hebben er namelijk een LDA opzitten.

Extra waarde in Duitsland ? Geen idee eigenlijk. Ondanks dat het een leuk hebbeding is , zou ik er geen extra geld voor neerleggen , want de houdbaarheid van de extra geblazen 2.4d is toch niet echt schitterend .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Multivan Generation »

Pascal-141 schreef:Extra waarde in Duitsland ? Geen idee eigenlijk. Ondanks dat het een leuk hebbeding is , zou ik er geen extra geld voor neerleggen , want de houdbaarheid van de extra geblazen 2.4d is toch niet echt schitterend .
Wat een heerlijke opmerking :toppie

We hebben eens tijdens een vakantie in Noorwegen een wat ouder echtpaar gesproken die ook een california 2.4 diesel met syncro hadden.
Hun 2.4 diesel was door Nothelle onder handen genomen met turbo, interkoeler en uitlaatspruitstuk wat o.a. aangepast was.

Het blokje draaide supermooi rond en ze hadden er op 230.000 km nog geen problemen mee gehad.
Als ik me goed herinner hadden ze iets over de 100 pk, maar vooral over de koppel-toename waren ze erg tevreden.
Ze reden er wel heel rustig mee.. Zeker niet ruig of zo.. Hun carrosserie daarentegen hadden ze al wel kosten aan gehad..

Ik heb er destijds nog wat foto's van gemaakt.. Die liggen vast nog wel ergens in een donker hoekje van mijn harddisk :knipoog

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Snautzer »

Ik mag het graag zien hoor zulke technische aanpassingen. En gezien het feit dat deze bus met aanpasingen er in 2016 nog steeds is geeft aan dat het ook op langere termijn een goede optie geweest is. En je hebt wel iets bijzonders met deze Huber toevoeging, op een meeting zal je denk ik wel bekijks krijgen.

@Peter, fotos welkom ,zelf al komen ze uit de donkere krochten van jouw hard drive :knipoog
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:[
Ze reden er wel heel rustig mee.. Zeker niet ruig of zo..

Groetjes Peter
Dat helpt wel natuurlijk :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
jjvdzwart
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2013, 14:16

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door jjvdzwart »

gaaf !
ik heb zelf een originele t4 dehler syncro camper met huber, zo geleverd vanaf dealer in duitsland in 1995. Rijdt heerlijk :-)
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2013
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door chv »

Dat vraagt natuurlijk om foto's!

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
jjvdzwart
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2013, 14:16

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door jjvdzwart »

tsja, das waar :
Bijlagen
caar 3.jpg
caar 2.jpg
caar 1.jpg
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2013
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door chv »

:kus
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
jjvdzwart
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2013, 14:16

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door jjvdzwart »

nog wat beeld
Bijlagen
caar 9.jpg
caar 8.jpg
caar 7.jpg
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door dennisnotebaart »

Zo stiekem rijdt er toch nog best wat bijzonder spul rond, heerlijk om dit soort dingen te vinden en te ontdekken dat er toch nog zat mensen zijn die de t4 hobby delen en in stand houden.

Want wees nou eerlijk.... ik kan weinig andere merken bedenken die net zo kwalitatief hoogwaardig zijn dan een t4,en die net zo oud zijn en toen al zo reden als een personen auto, bv Mercedes,,dat oudere spul ook super betrouwbaar,maar bv een 312 busje rijd als een tank, en zo traag als poep door een vergiet :bifun
wat dat betreft was vw zn tijd ver vooruit.
En als ik dan op internet rondstruin en zie dat er voor een simpele t4 acv met 167000 km van 2002 ( dus niet aangekleed met velgen, verlaging, enz enz ) gewoon 7500 euro ex de btw gevraagd en betaald wordt, dan denk ik van"wat een berg geld voor ouwe meuk"
Maar anderzijds, 2x met je t5 naar de dealer voor een behoorlijke reparatie en je bent zo 5 a 6000 euro verder, hoe slim of dom is het dan om ouwe meuk te kopen die vervolgens wel 5 of 6 ton kms draait zonder noemenswaardige kosten anders dan regulier onderhoud.
Inmiddels weet ik wel na een t5 avontuur welke keuze ik moest maken, :T44EVER

dan maar even een week wat dingen aanpakken en desnoods even langst een spuiter,maar wel elke rit het gevoel dat je ergens mee rijd wat eigenlijk NOOIT stuk gaat(een enkeling uitgezonderd natuurlijk want het blijft techniek)
Uiteraard besef ik me wel dat vw busjes cult zijn, maar in mijn geval een vervoersmiddel waar ik altijd in stap en 1 tikkie en lopen, en wat ook nog eens een leuke hobby is.het is uiteraard geen T1 of T2 , met verzamelaar status, maar onderhand wordt de spoeling van nette bussen met niet te veel kms wel erg dun ! :proost
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 646
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: VW T4 2.4 synchro met Huber turbo en intercooler

Bericht door Jan anno NU »

Mooi dit soort geluiden.
Ik zal die van ons maar weer eens goed poetsen en in de wax zetten.
:T44EVER
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie