Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Binnenwerk dashboard T4 Gen 1

vragen over de T4
Plaats reactie
BokkieT4
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2016, 14:13
Locatie: Zuid-Holland

Binnenwerk dashboard T4 Gen 1

Bericht door BokkieT4 »

Hoi allemaal,

Ik heb een T4 Westfalia camper uit 1993, dus generatie 1 van de Transporter 4. De verschillende paneeltjes in het dashboard (en daarmee bedoel ik het deel waar de aanstekeraansluiting en verwarmingsregelaar in zit) zitten vaak los. Dus even gekeken, en het blijkt dat er delen afgebroken zijn van het kunststof frame waar die paneeltjes in gedrukt worden en die de paneeltjes dan op z'n plek houdt. Nou zal ik waarschijnlijk niet de eerste zijn die dit aan zijn busje constateert. Maar hoe hebben jullie dit opgelost? Natuurlijk is met (dubbelzijdige) tape en lijm de boel wel aan elkaar te houden, maar is het mogelijk om dat interne kunststof frame helemaal te vervangen? En zo ja, hoe heet dat onderdeel dan, zodat ik het kan proberen te bestellen? Ook voor andere al dan niet slimme oplossingen houd ik me aangeraden.

Bedankt!
Herbert
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Binnenwerk dashboard T4 Gen 1

Bericht door Erik450 »

Alles is te vervangen natuurlijk.
Als de boel vaak uit elkaar is geweest, dan is de kans groot dat er tijdens die demontage wat is afgebroken, en helemaal als je niet weet hoe het vast zit, en je maar zo gaat trekken.
Misschien moet je op de sloop gaan kijken naar een compleet dashboard, die draai je er met een beetje geduld zo uit.
Wel even op de schroef in de motorruimte letten, deze zit achter het ruitewisser mechanisme.
In mijn 2000 T4 is het een imbus 6
De rest zijn kleine 6 mm boutjes, en kruiskop schroeven.
Dan heb je alles weer goed en tevens reserve delen.

Groeten Erik-jan
Plaats reactie