Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diluci; T4 ambitie voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Hanz »

DiLuci schreef: 25 jan 2023, 08:18 Benzine Multivans zijn dungezaaid . . .
En dat is niet zonder reden. Ten eerste zijn van de T4 veel meer diesels gebouwd dan benzine. Multivans vormen maar een klein deel van de productie in verhouding met alle andere uitvoeringen en een benzinemotor zit met ruim 300.000 km wel tegen einde levensduur aan. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar in het algemeen gaan de diesels heel wat langer mee dan de benzinemotoren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Snautzer »

Hanz schreef: 25 jan 2023, 10:08
DiLuci schreef: 25 jan 2023, 08:18 Benzine Multivans zijn dungezaaid . . .
een benzinemotor zit met ruim 300.000 km wel tegen einde levensduur aan. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar in het algemeen gaan de diesels heel wat langer mee dan de benzinemotoren.
Nee hoor de 2.5 benzine is zeer sterk.
DiLuci
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2023, 14:27

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door DiLuci »

Nog even voor de volledigheid; de bus gaat volledig transparant een aankoopkeuring krijgen voordat deze van een hefdak voorzien wordt. Het gevoel bij de bus én de verkoper in Lisse is prima. Waardeer erg dat de mensen op het forum meedenken en meld mij met foto’s en avonturen als de bus definitief de mijne is!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Hanz »

Nu maar hopen dat hij onderhuids net zo netjes is als aan buitenkant en binnenkant. Goed dat je ons op de hoogte houdt, zo'n aankoopervaring is altijd leerzaam voor anderen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Pascal-141 »

Hanz schreef: 25 jan 2023, 10:08
DiLuci schreef: 25 jan 2023, 08:18 Benzine Multivans zijn dungezaaid . . .
En dat is niet zonder reden. en een benzinemotor zit met ruim 300.000 km wel tegen einde levensduur aan. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar in het algemeen gaan de diesels heel wat langer mee dan de benzinemotoren.
Dat is gelul . Die 2.5i zijn motoren met heel lange levensduur , 600.000km is helemaal geen uitzondering voor deze motoren. Ze zijn evenwaardig met de tdi's.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Hanz »

Ik geef de deskundigen graag gelijk, blijkbaar was ik slecht geïnformeerd. Mooi voor de topic starter dat de kilometerstand dus geen beletsel hoeft te zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 25 jan 2023, 10:13
Nee hoor de 2.5 benzine is zeer sterk.
Pascal-141 schreef: 25 jan 2023, 20:59 Dat is gelul . Die 2.5i zijn motoren met heel lange levensduur , 600.000km is helemaal geen uitzondering voor deze motoren. Ze zijn evenwaardig met de tdi's.
Houdbaar qua techniek zijn ze wel, sterk vind ik van niet ( te weinig koppel) en qua rijden zeker niet evenwaardig met TDI's. Ook vind ik de prijs voor hetgeen aangeboden wordt best stevig en de auto een te groot risico, zeker qua roest op onverwachte plaatsen. Ook is een hefdakje veelal kwalitatief meestal niet in overeenstemming met een multivan.
Ik zou mijn geld hierin niet meer investeren en sparen voor een recentere benzine is op basis van T5 vanaf 2014 of een T6. Die hebben tenminste nog wel een fatsoenlijke mogelijkheid van onderdelen voorziening van kritische onderdelen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Snautzer »

zeker niet evenwaardig met TDI's
Hoeveel benzine bussen heb jij gehad. Peter? . Ik 2. Mijn ervaring is toch anders dan die jij schetst. Ik zeg sterk in de km die ze af kunnen leggen. Daar ging de discussie over. Verder is het m.i. ook in vergelijking met tdi ( waar ik ook meer dan een paar van heb of heb gehad) prima te doen. Comfortabel rijden ze hoor.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 26 jan 2023, 10:17
zeker niet evenwaardig met TDI's
Hoeveel benzine bussen heb jij gehad. Peter? . Ik 2. Mijn ervaring is toch anders dan die jij schetst. Ik zeg sterk in de km die ze af kunnen leggen. Daar ging de discussie over. Verder is het m.i. ook in vergelijking met tdi ( waar ik ook meer dan een paar van heb of heb gehad) prima te doen. Comfortabel rijden ze hoor.
Ervaring door ermee gereden te hebben met 2.0, 2.5 en VR6 140 pk (allemaal handbak, die laatste vrij zeldzaam, was nog een multivan Allstar ook)
En met 1,9TD, 2400 diesel, 2,5TDI -88- gechipte 88pk - compleet verbouwde 88pk, 102 pk, zwaar gechipte 102 pk, 102pk AXL zonder en met tuning, 150 pk standaard, 150 pk welke aangepast was in het onderste gebied, en 150 pk AXG met een motor uit een speciale laatste serie die af-fabriek meer leverde en die was dan nog eens gechipt ook.
Ik hoef ze zelf niet gehad/in bezit te hebben gehad te hebben om nog te herinneren hoe ze reden.

Probleem bij benzine motoren is iemand vinden die goede diagnoses kan stellen qua motorische malheur, en op die leeftijd zijn goede onderdelen erg lastig te vinden. Tellerunit bijvoorbeeld, of onderdelen van de ontsteking.
Ik zou Bardi's Liste uitprinten en bij de hand houden.

Veel plezier bij het vinden van een voor jou juiste bus, die past bij je budget en je gedachten..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Snautzer »

Tuurlijk. Als we over de gereden bussen gaan hebben. Allemaal. Incl de 24 kleppen t4. Ook getuned, syncro (met en zonder bergbak) met opbouwbak verzin het maar.
Ik denk dat ik weet hoe ze rijden en verschillen. En ook heb ze ook langere tijd gehad. Ik weet dan ook zeker van kosten van een ouder wordende bus en wat het vergt.
Maar goed je hebt je ingegraven in je overtuiging wat prima is hoor.
Ik denk er alleen anders over.
DiLuci
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2023, 14:27

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door DiLuci »

Nou lieve mensen; een paar avontuurlijke stappen verder en nu staat deze 2001 T4 Eurovan VR6 in de parkeergarage. Dank voor al jullie adviezen; de mooie bus in Lisse heb ik voorbij laten gaan na een prima keuring met de verkoper waar wat meer roest uit kwam dan ik wilde. Erg netjes gegaan. Enfin; op Mobile.de op zoek gegaan naar de mooiste Multivan op LPG die ik kon vinden en een beauty in Wroclaw (Polen) gevonden. Veel video en foto contact gehad met de particuliere eigenaar. Afgelopen donderdag naar Wroclaw gevlogen met mevrouw DiLuci. Auto bekeken en ter plekke gekocht en gisteren teruggereden naar Nederland. Heerlijke wagen. De bus gaat komende vrijdag naar de RDW. Ik zal ook dat even documenteren.
Afbeelding
7B616F6B-A2BD-4FB8-AAFA-5AD84E70620A.jpeg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door J vd Pal »

Van harte gefeliciteerd met deze mooie bus!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Erdem50 »

Gefeliciteerd 🥳

Veel plezier met jullie aanwinst!
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Mooie wagen, gefeliciteerd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Jan anno NU »

Mooie bus.
:toppie

Dat is dan een zes cilinder diesel?
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie