Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

short shift

vragen over de T4
Plaats reactie
Porcini4
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jan 2022, 15:47

short shift

Bericht door Porcini4 »

Kwam op youtube een filmpje tegen over het korter maken van de versnellingen door een extra gat te boren in het originele plaatje onderin.

Vond het best inspirerend toen ik het gisteravond bekeek en dacht dat dit ook wel eens een mooie verbetering voor mijn bus zou kunnen zijn.
Alleen als ik dan kijk in dat filmpje hoe ver de pook in z'n 1 op het dashboard zit dan heb ik het idee dat de pook bij mij lang niet zo ver richting het dashboard gaat?
En ook toen ik vanmorgen naar mijn werk reed had ik het idee dat hij al behoorlijk kort schakelt.
Zit daar vanaf een bepaald bouwjaar verschil in? Want ik heb even onderin gekeken en er is bij mij geen gat bijgeboord..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: short shift

Bericht door Multivan Generation »

Kan het zo zijn dat jouw bus af-fabriek is geleverd met een 2-zits bijrijders bankje?

Want die hadden een aangepaste schakelpook stang die iets anders van vorm is. Lees iets verder naar voor gebogen om je handen niet te veel tegen de bank zitting te stoten bij het schakelen naar 2 en 4 en eventueel de R.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4678
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: short shift

Bericht door Hanz »

Zo'n aangepaste naar voren gebogen pook zou toch juist nog dichter tegen het dashboard komen?
De pook in het filmpje gaat wel erg ver naar voren in de eerste versnelling. Ik heb nog even gekeken bij mijn eigen bus en daar gaat de pook niet half zo ver als in het filmpje.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie