Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dip met wegrijden
dip met wegrijden
met hoeveel toeren moet je een gechipte t4 met eps uitlaat en dichte egr soepel weg kunnen rijden
een td blauwe I rijdt soepeler weg dan de mijne, dat verschil lijkt mij zo groot
zijn er hier ervaringen mee
een td blauwe I rijdt soepeler weg dan de mijne, dat verschil lijkt mij zo groot
zijn er hier ervaringen mee
op trekken
heb je de buis al uit je lucht filter,heb ook een witte blauwe I gaat zonder buis als de brandweer.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: dip met wegrijden
zelf een opel vivaro doet dat cdti doet dat ,alleen dan even erger dan mijn oude t4
Re: dip met wegrijden
kan het niet te maken hebben met de beruchte lmm ? heb ook een gevoel dat ie bovenin het toeren gebied te traag is, maar dat is echt een gevoel want kan goed zijn dat dat dus niet zo is
Re: dip met wegrijden
haal de stekker er maar af als je dan geen verschil merkt dan is hij defect ,anders tot circa 2000 toeren heb je trekkracht en opeens is deze weg.
en anders even laten uitlezen.
en anders even laten uitlezen.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: dip met wegrijden
slaat je management geen storing op als je de stekker eraf haalt?
en wederom de vraag waarom die jongens die de LMM vervangen door een diode keihard beweren dat de LMM niet gebruikt wordt voor je motorsturing, alleen voor de roetbegrenzing? hier lees ik regelmatig dat ie met defecte LMM niet goed trekt
en wederom de vraag waarom die jongens die de LMM vervangen door een diode keihard beweren dat de LMM niet gebruikt wordt voor je motorsturing, alleen voor de roetbegrenzing? hier lees ik regelmatig dat ie met defecte LMM niet goed trekt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: dip met wegrijden
daar zit wel wat in maar het kan toch wel een oplossing zijn voor de steeds kapot gaande lmm
deze die er nu bij mij inzit is anderhalf tot 2 jaar geleden vervangen, maar om te zeggen dat ie echt slecht trekt dat niet maar er zit een vw chip in, met die gedachte heb ik het idee dat ie gewoon ietsie mist. maar dat is gewoon een gevoel
deze die er nu bij mij inzit is anderhalf tot 2 jaar geleden vervangen, maar om te zeggen dat ie echt slecht trekt dat niet maar er zit een vw chip in, met die gedachte heb ik het idee dat ie gewoon ietsie mist. maar dat is gewoon een gevoel
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: dip met wegrijden
De chip die VW leverde, is onderin niet erg soepel dat klopt wel,
boven de 2000 rpm is het een beetje aan-uit schakelaar en boven de 3000 rpm gaat de fut er al een beetje uit.
Ook vergelijk je een 88 pk met jouw 102 pk en dat is eigenlijk geen eerlijk vergelijk,
omdat een 88 pk een versnellingsbak heeft met kortere verhoudingen als een 102 pk versnellingsbak.
Onderin de 1ste 2 versnellingen is een 88 pk misschien wel sneller.
Maar vanaf de 3de versnelling wordt het anders..
Je LMM is pas echt van belang in het begin van het koppelgebied,
onderin de toeren zal hij toch grotendeels dicht gestuurd worden (niet van toepassing bij een EGR-plaatje).
Een andere chip zou wonderen kunnen doen, maar ik vraag me eerst af,
hoe was het eerst bij je bus???
Een andere chip is eigenlijk een paardemiddel..
boven de 2000 rpm is het een beetje aan-uit schakelaar en boven de 3000 rpm gaat de fut er al een beetje uit.
Ook vergelijk je een 88 pk met jouw 102 pk en dat is eigenlijk geen eerlijk vergelijk,
omdat een 88 pk een versnellingsbak heeft met kortere verhoudingen als een 102 pk versnellingsbak.
Onderin de 1ste 2 versnellingen is een 88 pk misschien wel sneller.
Maar vanaf de 3de versnelling wordt het anders..
Je LMM is pas echt van belang in het begin van het koppelgebied,
onderin de toeren zal hij toch grotendeels dicht gestuurd worden (niet van toepassing bij een EGR-plaatje).
Een andere chip zou wonderen kunnen doen, maar ik vraag me eerst af,
hoe was het eerst bij je bus???
Een andere chip is eigenlijk een paardemiddel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: dip met wegrijden
het vergelijken kan ook niet dat had ik zelf ook al ergens gezet
er zit een vw chip in maar hoe die was weet ik niet daar ik de bus niet zo lang heb.
het is ook niet erger geworden maar het is een gevoel dat ik heb
vandaar dat ik nu ook bezig ben om een obd kabel te bemachtigen zodat ik eens de pc er kan aanhangen en het een en ander uit te lezen.
er zit een vw chip in maar hoe die was weet ik niet daar ik de bus niet zo lang heb.
het is ook niet erger geworden maar het is een gevoel dat ik heb
vandaar dat ik nu ook bezig ben om een obd kabel te bemachtigen zodat ik eens de pc er kan aanhangen en het een en ander uit te lezen.