Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ventje: erg veel goede ideeën!

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door deejoe »

Het ventje slaapt buiten 😂
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door J vd Pal »

De camper die ik gezien heb had een bankje en er konden dus drie mensen mee. Die voldeed overigens niet aan de eisen voor kwarttarief want geen hefdak en dus geen stahoogte.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Hanz »

Deze staat met kenteken zichtbaar op de site https://ventje.nl/artikelen/campertips/
Heeft wel een hefdak en staat bij RDW als kampeerwagen te boek. Dat betekent overigens niet automatisch dat er kwarttarief geldt maar ik verwacht dat wel want de inrichting lijkt aan alle eisen te voldoen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door MarkV »

MultivanGeneration schreef:Die slapen toch links of in het hefdak.. ? :bifun :bifun
:jump
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Bauke
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2021, 20:43

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Bauke »

Initieel ook ventje bekeken, heel gaaf inderdaad! Was super enthousiast. Tot ik de prijs zag haha. Vind het erg duur, en daarnaast moet je zelf nog een transporter kopen. De vraag is dan of het zich goed in waarde behoud, aangezien het inderdaad maar 2 officiële plekken heeft.

Kortom, het is heel gaaf, maar dan moet je zeker zijn dat je hem zelf minimaal 10 jaar wilt behouden, maar eigenlijk langer, omdat je geen goed beeld van de rest cq verkoopwaarde hebt, is de afschrijving aanzienlijk.
Gebruikersavatar
Busfever
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 jun 2019, 19:47
Locatie: gem. Bunnik
Contacteer:

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Busfever »

Vorige maand waren ze in de buurt promotie foto aan het maken. Heb ff staan kijken en heel kort met hem staan praten. Leuk concept.

Als je zo iets wilt aanschaffen, huur hem eens eerst. Kijken of je de indeling bevalt
Bijlagen
Ventje
Ventje
Henk II
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2021, 17:45

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Henk II »

Heel leuk concept, maar ik schrok van de prijs

"De kosten om een busje van dit interieur te voorzien liggen rond de €28.500,-.

exclusief bus dus...
paulb
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2022, 21:23

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door paulb »

Ik ben nieuw hier, zit al een hele tijd mee te lezen maar rond juni wordt ons Ventje T6.1 opgeleverd.
Op een gegeven moment kan ik dan wel wat vragen beantwoorden of ervaringen delen.

Paul
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Hanz »

Hoi Paul,
Welkom hier op het forum. In Ventje zitten leuke ideeën/oplossingen en het is allemaal aantrekkelijk uitgevoerd maar het totaal concept kan mij niet enthousiast maken. Ik ben benieuwd hoe jullie deze camper in de praktijk ervaren dus leuk als je je ervaringen hier wilt delen. In ieder geval alvast heel veel rij- en reisplezier gewenst.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door marrcel »

Ik wilde een ontwerp met rondom ramen en over de gehele breedte matras. Het leuke van het ventje ontwerp leek mij dat je binnen en buiten kan koken met de zelfde kookplaats. Echter de werkhoogte verschilt. En elke weer je bed opbouwen en afbreken zag ik ook niet zitten. Ik ben wel benieuwd hoe de Ventjes bevallen.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Beckontheroad »

Was er toevallig week terug langs gekomen om Culemborg .Vlotte jongens even gegluurd, leek allemaal standaard multiplex hout pakket dat ze in Culemborg inbouwen. Buiten stonden een stuk of 10, ze leken het druk te hebben. Zag een prijs van 70k€, maar voor mij niet duidelijk of dit nieuw was. Kreeg ook de indruk dat ze gebruikt om bouwen, hadden nl ook een partij voor import.
Losse onderdelen leveren ze echter niet. Was op zoek naar een inspectie deksel voor een watertank.
Stuurde me door naar een groooote camperboer om de hoek, was goed advies ;)

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Muug »

In Noorwegen hebben we een Ventje zien staan, op de Midttun-camping, dat is behoorlijk dicht bij Bergen.

Volgens de website begint het vanaf 55.000, en dat met tweedehandse T5's. De configurator is wel fun. Ook nog volgens de website verbouwen ze nu ook langere versies.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Langbeest »

Maxim - Ventje schreef: 04 aug 2023, 14:55
marrcel schreef: 26 feb 2023, 19:26 Ik wilde een ontwerp met rondom ramen en over de gehele breedte matras. Het leuke van het ventje ontwerp leek mij dat je binnen en buiten kan koken met de zelfde kookplaats. Echter de werkhoogte verschilt. En elke weer je bed opbouwen en afbreken zag ik ook niet zitten. Ik ben wel benieuwd hoe de Ventjes bevallen.
Het voordeel van onze Ventjes is dat je zowel boven als beneden kunt slapen. Zo kun je boven slapen en hoef je beneden niet op te ruimen :knipoog
En dat kan niet in een California ??'.......Wel een leuk Ventje hoor :-)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Multivan Generation »

Ik zag laatst een geel met witte T6 Ventje rijden.
Wat mij meteen opviel was het grijs kenteken wat begon met V..
Dat betent in mijn ogen een 2 of max 3 zitter en een interieur als lading er in, zonder die zitplaatsen op kenteken.

En dat vond ik jammer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Ventje: erg veel goede ideeën!

Bericht door Muug »

Multivan Generation schreef: 07 aug 2023, 15:45 Ik zag laatst een geel met witte T6 Ventje rijden.
Wat mij meteen opviel was het grijs kenteken wat begon met V..
Dat betent in mijn ogen een 2 of max 3 zitter en een interieur als lading er in, zonder die zitplaatsen op kenteken.

En dat vond ik jammer..
Het is maar wat de klant wilt.
In de configurator kan je kiezen: twee, drie, of vijf zitplaatsen.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie