Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wegisoleren van motorgeluid

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Wegisoleren van motorgeluid

Bericht door Muug »

De Fischer rijdt sinds het uitgebreide motoronderhoud duizend keer vinniger. Je voelt de turbo lekker werken. :ikrij
Maar het lijkt nu wel of het motorgeluid sterk toegenomen is. Dat wil ik dus iets aan doen. Want we zijn het beu om de hele tijd het radiovolume te moeten aanpassen. :groteogen
Ik heb hier op het forum al wel wat info gevonden, bvb iemand die achter/onder het dashboard de gewone isolatie vervangen heeft door betere. Helaas waren er geen foto's bij.
Toch wens ik mijn eigen topic te starten.
De eerste vraag die ik me stel, is of je best aan de motorkant het geluid isoleert, of binnen in de wagen, onder/ achter het dashboard.
Instinct en de theorie zeggen me dat je moet isoleren aan de zijde van waar het geluid komt. Maar isoleren in het motorcompartiment zal wellicht niet meevallen, omdat het motorblok natuurlijk wel wat in de weg zit. En het is er ongetwijfeld behoorlijk smerig.
Als er mensen zijn die dit vraagstuk al hebben aangepakt, dan hoor ik het graag. :toppie
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Chuck
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2023, 20:27

Re: Wegisoleren van motorgeluid

Bericht door Chuck »

Als je geluid wilt dempen zijn bitumen matten een goede oplossing. Ik zou ze aan de binnenkant plakken op de vloer onder je bestaande vloerbekleding. Die bitumen matten zijn verkrijgbaar met 1 plakkende kant lekker makkelijk. Voorzichtig met een verfbrander op een lage stand verwarmen en je kan de mat in de vorm van het plaatwerk drukken.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Wegisoleren van motorgeluid

Bericht door Muug »

Ok dan is het misschien toch beter om deze topic te verwijderen.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie