Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kraantje westfalia

vragen over de T4
feddejaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:15
Contacteer:

Re: Kraantje westfalia

Bericht door feddejaap »

Ik heb zojuist een Reich doucheset duett chroom. nr. 663-060050B gemonteerd in een California uit 1991, eerste type met de bekende buitendouche. Die optie gebruiken wij wel eens na een strand bezoekje maar €150 voor een nieuw kraantje vonden we wat te gek. Deze Reich doucheset is volop te verkrijgen en qua gatmaat in het keukenblad was deze perfect. Een uitdaging is dat er geen schakelaar in de douchekop zit. Dus hebben we een aparte tuimelschakelaar gekocht om het waterpompje mee aan te zetten. Deze is in het rooster gezet. Verder heeft deze Reich douche een 1/2" waterslang aansluiting in plaats van de 3/8 van Westfalia. Een verloopje er tussen kostte nog geen €4. De schakelaar was ook geen €4, reken daar €50 voor de doucheset bij en voor nog geen €60 in totaal ben je klaar. Wij kunnen weer op pad en buiten afspoelen als we willen. Enige is dat iemand dan van binnen het water aan en uit moet zetten, maar wij gaan nooit alleen op pad dus dat is geen enkel probleem.
IMG_5532.JPG
IMG_5531.JPG
IMG_5530.JPG
:T44EVER 2.4D California 1991 :campingT4
http://petitbus.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kraantje westfalia

Bericht door Hanz »

Hoi feddejaap, welkom op het forum. Mooie kraan/douch maar ook deze moet je dus nog weghalen als je de klep dicht wilt doen. Ik ben nog steeds geen oplossing tegengekomen voor een kraan die kan blijven zitten zonder de gootsteen of de klep aan te passen. Alle kranen hebben een inbouwhoogte van minimaal 40 mm en onder de klep heb je maar krap 38 mm.
Ik zie dat je het keukenblok een andere kleur hebt gegeven, het zou leuk zijn om een paar foto's te plaatsen waarop dit goed te zien is, gewoon uit nieuwsgierigheid en voor sommigen misschien als inspiratie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
feddejaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:15
Contacteer:

Re: Kraantje westfalia

Bericht door feddejaap »

Hi Hanz,

Bedankt ;). Ik lees al een tijdje mee maar had nog geen berichten geplaatst. Onze kraan moet inderdaad nog steeds bij dichtklappen in de houder geplaatst worden. Ik heb bij de zoektocht afgelopen maand naar het vervangen van de kraan geen "vaste" optie gezien die past. Ook dit hebben we overwogen en dan een buitendouche los of direct bij de watertank achter. De ruimte voor een vaste kraan is gewoon net te klein onder de kap bij ons model om het bestaande gat te gebruiken. Dat was wel een vereiste. Ik wilde zo min mogelijk nieuwe gaten. De nu door ons gekozen installatie hebben we niet eerder ergens anders gevonden en vond ik daarom hier het delen waard.
Ik ga met wat beter weer eens wat foto's maken van onze camper dan zal ik een nieuwe post maken op het forum.
:T44EVER 2.4D California 1991 :campingT4
http://petitbus.nl
Sander1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2023, 21:47

Re: Kraantje westfalia

Bericht door Sander1971 »

Ik had alleen de slang lek. Bij de gamma een slangetje gehaald en gemonteerd. Nu alleen nog netjes een schakelaar monteren😁
Bijlagen
20240325_093002.jpg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kraantje westfalia

Bericht door Hanz »

Sander1971 schreef: 25 mar 2024, 10:45 Nu alleen nog netjes een schakelaar monteren😁
De kraan is de schakelaar. Ben je bij de lekke slang geen draad en stekker tegengekomen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Roontje
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 sep 2021, 17:19

Re: Kraantje westfalia

Bericht door Roontje »

Ik heb vorig jaar via MP eentje gekocht , iemand die deze "print" werkt prima
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kraantje westfalia

Bericht door Hanz »

Roontje schreef: 28 mar 2024, 05:34 Ik heb vorig jaar via MP eentje gekocht , iemand die deze "print" werkt prima
Dat is iemand (Chris) die ook op het forum actief is. Maar die print betreft de behuizing en de knop en Sander1971 heeft het over een lekke slang, de behuizing van zijn kraan lijkt op de foto nog helemaal in orde.
Ik vraag me wel af of de slang die Sander gemonteerd heeft wel soepel genoeg is om de kraan makkelijk in en uit de houder te halen. En hij heeft het over een schakelaar maar de kraan is zelf de schakelaar, dus ik begrijp niet goed hoe hij de zaak werkend heeft gekregen. Misschien kan hij zelf even reageren om dit uit te leggen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie