Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Zoektocht T4 California
Zoektocht T4 California
Hallo allemaal
Ben nieuw hier op het forum, in de zoektocht naar een T4 California lijken alle wegen naar weetjewel te leiden.
We hebben al lang plannen om een keer voor een camper te gaan. Eerst zelfbouw sprinter of crafter overwogen, maar door de tijd heen lijkt ons het slimme ontwerp en de compacte verschijning van de California the way to go.
Early T5 modellen worden ernstig afgeraden en een TDI t4 lijkt het devies.
Maar nu paar maanden in de zoektocht begint de frustratie toe te nemen. Alle bekeken bussen hebben we wat. Zo zagen we er een paar te mooi om waar te zijn, met perfecte lak en geen onderhoudshistorie. Wagens met lange staat van dienst en historie maar een zwak anti roest beleid.. en bussen er tussen in met de verkeerde 1.9td motor. De paar bussen die ons wel geschikt leken waren verkocht nog voor we de advertentie op marktplaats hadden gezien…
Prijzen zijn eigenlijk niet leuk meer en de eerlijke bussen zijn door de leeftijd en interessante handel erg schaars.
Zo nu en dan neig ik dan ook weer om budget drastisch te verhogen en toch voor een t5 te gaan. Is dit echt zo onverstandig als internet mij doet geloven of valt het in de praktijk wel mee. Krijg de indruk dat voornamelijk de 2.5 TDI een slechte naam heeft.
Ben nieuw hier op het forum, in de zoektocht naar een T4 California lijken alle wegen naar weetjewel te leiden.
We hebben al lang plannen om een keer voor een camper te gaan. Eerst zelfbouw sprinter of crafter overwogen, maar door de tijd heen lijkt ons het slimme ontwerp en de compacte verschijning van de California the way to go.
Early T5 modellen worden ernstig afgeraden en een TDI t4 lijkt het devies.
Maar nu paar maanden in de zoektocht begint de frustratie toe te nemen. Alle bekeken bussen hebben we wat. Zo zagen we er een paar te mooi om waar te zijn, met perfecte lak en geen onderhoudshistorie. Wagens met lange staat van dienst en historie maar een zwak anti roest beleid.. en bussen er tussen in met de verkeerde 1.9td motor. De paar bussen die ons wel geschikt leken waren verkocht nog voor we de advertentie op marktplaats hadden gezien…
Prijzen zijn eigenlijk niet leuk meer en de eerlijke bussen zijn door de leeftijd en interessante handel erg schaars.
Zo nu en dan neig ik dan ook weer om budget drastisch te verhogen en toch voor een t5 te gaan. Is dit echt zo onverstandig als internet mij doet geloven of valt het in de praktijk wel mee. Krijg de indruk dat voornamelijk de 2.5 TDI een slechte naam heeft.
Re: Zoektocht T4 California
Hoi en
- Jan anno NU
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Zoektocht T4 California
Welkom op
Al die oude busjes hebben wel wat ja , wat betreft T4 zou je voor een " goede " carrosserie naar de laatste bouwjaren moeten kijken.
En een California staat garant voor een vette prijs ,
En dan nog, uit die jaren rij je met een euro 3
Besteed je geld aan iets recenters zou ik denken , Een T5 van na 2010 of zo met een 2.0 liter 4 cilinder die schijnen best goed te zijn .
En helaas met de zomer voor de deur stijgt ook weer de vraag en de prijs.
Succes met zoeken
Al die oude busjes hebben wel wat ja , wat betreft T4 zou je voor een " goede " carrosserie naar de laatste bouwjaren moeten kijken.
En een California staat garant voor een vette prijs ,
En dan nog, uit die jaren rij je met een euro 3
Besteed je geld aan iets recenters zou ik denken , Een T5 van na 2010 of zo met een 2.0 liter 4 cilinder die schijnen best goed te zijn .
En helaas met de zomer voor de deur stijgt ook weer de vraag en de prijs.
Succes met zoeken
Re: Zoektocht T4 California
Thanks!
Ja begrijp dat die 2.0 t5 bussen beter zouden moeten zijn.
Maar dat tikt de 40.000 euro aan in California uitvoering .
Daarbij heeft de klassieke uitstraling van een t4 wel wat. Maar ben bang dat ik ergens aan begin wat een bodemloze put blijkt te zijn
Ja begrijp dat die 2.0 t5 bussen beter zouden moeten zijn.
Maar dat tikt de 40.000 euro aan in California uitvoering .
Daarbij heeft de klassieke uitstraling van een t4 wel wat. Maar ben bang dat ik ergens aan begin wat een bodemloze put blijkt te zijn
- Jan anno NU
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Zoektocht T4 California
Als je toch al hebt overwogen om een bus om te bouwen kan dat ook met een T5
En de naam " California " , voegt dat iets toe aan het kamperen ?
Kom je een mooie ombouw tegen zou ik die ook overwegen.
En zelf ombouwen , zoek een mooie T5 kombi !
Dan zit je goed voor het zitplaatsen verhaal en de bpm is al betaald.
Ga je graag voor de looks van een T4 Westfalia dan staat er nog wel wat te koop :
https://houseofmotion.eu/aanbod
Mag je zelf bedenken of de motorisatie voldoet.
En de naam " California " , voegt dat iets toe aan het kamperen ?
Kom je een mooie ombouw tegen zou ik die ook overwegen.
En zelf ombouwen , zoek een mooie T5 kombi !
Dan zit je goed voor het zitplaatsen verhaal en de bpm is al betaald.
Ga je graag voor de looks van een T4 Westfalia dan staat er nog wel wat te koop :
https://houseofmotion.eu/aanbod
Mag je zelf bedenken of de motorisatie voldoet.
Re: Zoektocht T4 California
Die T4 uit 1993 voor € 14.000 is geen originele Westfalia.
Re: Zoektocht T4 California
Dank voor de reacties
Als we op een t4 uit komen is het er idealiter een met het laatste type facelift met de 2.5 TDI motor.
Heb ook de indruk dat er nog modellen zijn die wel al de nieuwe neus hebben, maar nog het oude interieur (water tank rechts, emaille gootsteen en beugels voor het dak ipv veren), als ik het via de bekende Westfalia info site goed zeg zijn die van voor 1999 en na 1997. Na 1999 zijn het de nieuwe neus en de laatste versies inbouw.
Ben ook al eens wezen kijken bij een early 90's model, maar dat is het niet naar mijn smaak...
Als we op een t4 uit komen is het er idealiter een met het laatste type facelift met de 2.5 TDI motor.
Heb ook de indruk dat er nog modellen zijn die wel al de nieuwe neus hebben, maar nog het oude interieur (water tank rechts, emaille gootsteen en beugels voor het dak ipv veren), als ik het via de bekende Westfalia info site goed zeg zijn die van voor 1999 en na 1997. Na 1999 zijn het de nieuwe neus en de laatste versies inbouw.
Ben ook al eens wezen kijken bij een early 90's model, maar dat is het niet naar mijn smaak...
Re: Zoektocht T4 California
zo iets als dit leek mij wel een mooie bus:
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... phefdak-2/ maar die hebben we gemist.
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... phefdak-2/ maar die hebben we gemist.
Re: Zoektocht T4 California
En waarom niet?
Als je bedoelt dat er geen raam achteraan bestuurderszijde zit, dit is juist een opvallend detail dat California’s uit 93-94 kenmerken.
Hier zat normaal een sticker met surfzeiltjes.
(Zie bijvoorbeeld ook: https://www.poptop.nl/aanbod/volkswagen ... ifornia-4/
Geen binding mee, alleen voorbeeld.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Zoektocht T4 California
Dan heb je het inderdaad over 1999 (ook wel modeljaar 2000 genoemd) en nieuwer. Die beugel in het dak is overigens vrij eenvoudig te vervangen door gasveren. En in de laatste modellen zit inderdaad de watertank links in de kast ingebouwd maar deze tank is wel een stuk kleiner dan de tank rechts (25 in plaats van ruim 50 liter). Afhankelijk van de benodigde watervoorraad kan dit een nadeel zijn en je raakt dus wat kastruimte kwijt.Jvb23 schreef: ↑12 apr 2023, 22:04 Heb ook de indruk dat er nog modellen zijn die wel al de nieuwe neus hebben, maar nog het oude interieur (water tank rechts, emaille gootsteen en beugels voor het dak ipv veren), als ik het via de bekende Westfalia info site goed zeg zijn die van voor 1999 en na 1997. Na 1999 zijn het de nieuwe neus en de laatste versies inbouw.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Zoektocht T4 California
1) omdat de warmtewisselaar/verwarming voor de achter passagiers ontbreekt (geen uitstromer achter de passagiersstoel op de foto's),odorf schreef: ↑12 apr 2023, 22:50En waarom niet?
Als je bedoelt dat er geen raam achteraan bestuurderszijde zit, dit is juist een opvallend detail dat California’s uit 93-94 kenmerken.
Hier zat normaal een sticker met surfzeiltjes.
(Zie bijvoorbeeld ook: https://www.poptop.nl/aanbod/volkswagen ... ifornia-4/
Geen binding mee, alleen voorbeeld.
2) omdat de afwerking van de instap bij de schuifdeur niet klopt (zitten extra randjes),
3) omdat bij een California er bij de koelkast niet zo'n rare pukkel aan de zijkant zit, de ventilatieopeningen zitten in de vloer,
4) omdat er geen Westfalia sticker aan de binnenkant van de schuifdeur zit.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Zoektocht T4 California
Dat is zeker een mooie bus.Jvb23 schreef: ↑12 apr 2023, 22:06 zo iets als dit leek mij wel een mooie bus:
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... phefdak-2/ maar die hebben we gemist.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Zoektocht T4 California
Hij heeft nog wel eentje.
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... aaphefdak/
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... aaphefdak/
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Zoektocht T4 California
Ziet er wel heel netjes uit maar is geen originele Westfalia.Lutra schreef: ↑13 apr 2023, 17:05 Hij heeft nog wel eentje.
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... aaphefdak/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Zoektocht T4 California
Helaas geen originele waar wel origineel geld voor gevraagd wordt.Lutra schreef: ↑13 apr 2023, 17:05 Hij heeft nog wel eentje.
https://www.larsvanson.nl/occasions/vol ... aaphefdak/
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver