Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kitrand lichthouder kentekenplaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Busjeblauw
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2023, 20:11

Kitrand lichthouder kentekenplaat

Bericht door Busjeblauw »

Hi,

Zou iemand mij kunnen helpen met een vraag over kit? Bij het inbouwen van een achteruitrijcamera heb ik de lijst van de lichten die boven de kentekenplaat zitten losgehaald (volkswagen t5 transporter 2012 met achterklep). Ik trof hier wat roest aan op de autolak, precies rond de plek waar er een stukje kit miste op het zwarte plastic (zie foto’s). Waarschijnlijk kwam er door het missende stukje kit water langs en bleef dit in de assemblage zitten. De lak heb ik ondertussen alweer bijgewerkt, maar wil eigenlijk graag deze rand ook opnieuw kitten zodat er niet opnieuw een beschadiging komt. Zou iemand wellicht weten met wat voor kit dit meestal gedaan wordt? Of kan dit gewoon met polymax express?

Groeten,
Renske
Bijlagen
234A9B27-D4DB-4121-9FD4-1EAD1B066A79.jpeg
E8ACB621-8F78-461D-B2E1-8B0CAF4DD7B7.jpeg
592C4C87-B1BD-40DE-A972-C9E79582D5ED.jpeg
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 335
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Kitrand lichthouder kentekenplaat

Bericht door marrcel »

Ik gebruik polymax alleen binnen. Ik heb mijn solars en luifel rail met Soudal ht gedaan. Ik gebruik ook wel 7tec. Die hebben veel betere kleefkracht en blijven met water beter plakken. Maar om dat nu te kopen voor dat ene dingetje. Even wat primer op de ontroeste plek. Beetje polymax ik zou het proberen. Het zit redelijk verdekt.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 943
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Kitrand lichthouder kentekenplaat

Bericht door SyncRoon »

Is dat kit origineel? Bij mij zit dat niet Ik zou dat rupsje nieuwe kit wel goed laten drogen dat het onderdeel niet aan de bus plakt. Stukje zelfklevend mousserubber kan je ook gebruiken. Ik heb een rol liggen voor afdichtingen van diesel/olietanks en gebruik ook wel van die zelfklevende stootrubbers op maat knippen/snijden uit zo'n action/aldi setje als bescherming.
Groet, Ronald
Busjeblauw
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2023, 20:11

Re: Kitrand lichthouder kentekenplaat

Bericht door Busjeblauw »

Moosrubber was ik niet bekend mee, maar dat lijkt me een goede oplossing. Heb een dun strookje online besteld, hopelijke deze week nog monteren. Dank voor het meedenken!
Plaats reactie