Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijsensoren via trekhaak?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Bernard Reuvers
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2021, 08:38

achteruitrijsensoren via trekhaak?

Bericht door Bernard Reuvers »

Hoi ik heb een T5 uit 2012.
Om alles meet te kunnen nemen heb ik een grote kist op een oude twinny load gemaakt.
Deze belemmerd het zicht van de nummerplaat en de achterlichten niet.
Dus ik heb geen verlichting nodig.

Maar nu heb ik telkens 1 harde piep zodra ik achteruit rij.
Ik kan dus alsnog de verlichting monteren, of...

Kan ik parkeersensoren op de kist plaatsen en deze via de trekhaak laten werken?
Iemand tips?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 861
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: achteruitrijsensoren via trekhaak?

Bericht door SyncRoon »

#1 wettelijk mag je geen andere goederen vervoeren met een lastdrager dan waar die voor geconstrueerd is. TwinnyLoad een fietsendrager? Dan mag je het bij fietsen houden. Wat je er mee doet mag je zelf weten, je kan maar gewaarschuwd zijn. https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... ikel5.18.7 (ik gebruik daarom een universele lastdrager, met optie voor laadrek, laadbak, fietsenrek etc.)

2# Bij mij is het een lange piep, en stopt dan op gegeven moment. Als ik de achteruit inschakel en gelijk weer uitschakel en terug in piept die niet meer tot ik terug contact af leg en opnieuw start. Of dat zo hoort? Ik durf niet te zeggen of er verschil zit in de systemen. Mijn bus was zonder trekhaak(voorbereiding) af fabriek.

3# nee je kan geen extra sensoren via je trekhaak(stekker/bedrading)

4# Ombouwen naar sensoren met schakelaar in dashbord? Maar dan moet je wellicht andere module, schakelaar en kabelboom plaatsen.
Groet, Ronald
Plaats reactie