Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
jasperbvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023, 20:02

Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door jasperbvt »

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en ben bezig met (hopelijk) het aanschaffen van een T4 camper. Nu heb ik er 1 gezien en ben laatst langs geweest om deze te bekijken. Nu zit er een behoorlijke deuk in de schuifdeur en gaat deze ook met redelijk grof geweld dicht. Als hij open staat is het eerste gedeelte heel zwaar om dicht te doen, daarna loopt ie wel wat soepeler. Hij schuurt ook tegen het achterste gedeelte van de carrosserie aan.

Nu ben ik benieuwd wat de kosten zijn om deze deur te vervangen of te repareren (indien mogelijk).
Deuk schuifdeur.jpg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Hanz »

Ik zag deze op Marktplaats staan en behalve de schuifdeur heeft de bus ook wel roest problemen bij dorpels en wielkasten en wie weet waar nog meer. Het interieur is ook niet echt spic en span. Je moet maar eens goed uitzoeken wat het opknappen gaat kosten voordat je aan deze camper begint. Dit is niet met een paar duizend euro gedaan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jasperbvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023, 20:02

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door jasperbvt »

Hanz schreef: 06 jun 2023, 11:35 Ik zag deze op Marktplaats staan en behalve de schuifdeur heeft de bus ook wel roest problemen bij dorpels en wielkasten en wie weet waar nog meer. Het interieur is ook niet echt spic en span. Je moet maar eens goed uitzoeken wat het opknappen gaat kosten voordat je aan deze camper begint. Dit is niet met een paar duizend euro gedaan.
Hey Hanz, klopt. Roest is ook zeker een issue en dat ben ik met autolasser.nl aan het uitzoeken of hij hier een indicatie kan afgeven.

Helaas zijn er niet veel T4 Syncro campers te koop.

Thanks voor je reactie.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Hanz »

De advertentie zegt dat het een Westfalia inbouw is en op de RDW site staat hij geregistreerd als Transporter. Dus goede kans dat het geen originele is maar later omgebouwd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jasperbvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023, 20:02

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door jasperbvt »

Hanz schreef: 06 jun 2023, 11:52 De advertentie zegt dat het een Westfalia inbouw is en op de RDW site staat hij geregistreerd als Transporter. Dus goede kans dat het geen originele is maar later omgebouwd.
Ben ik ook bang voor. Stickers op de auto zeggen California Advantage, maar het interieur is van een Generation
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Hanz »

Precies, en dat alles bij elkaar maakt een vraagprijs van 19.500 wel pittig.
Waarom wil je perse een syncro?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Multivan Generation »

jasperbvt schreef: 06 jun 2023, 11:42
Hanz schreef: 06 jun 2023, 11:35 Ik zag deze op Marktplaats staan en behalve de schuifdeur heeft de bus ook wel roest problemen bij dorpels en wielkasten en wie weet waar nog meer. Het interieur is ook niet echt spic en span. Je moet maar eens goed uitzoeken wat het opknappen gaat kosten voordat je aan deze camper begint. Dit is niet met een paar duizend euro gedaan.
Hey Hanz, klopt. Roest is ook zeker een issue en dat ben ik met autolasser.nl aan het uitzoeken of hij hier een indicatie kan afgeven.

Helaas zijn er niet veel T4 Syncro campers te koop.

Thanks voor je reactie.
Neem anders eens contact op met forumlid CHV,
die heeft er eentje en ik denk dat die binnenkort beschikbaar komt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jasperbvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023, 20:02

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door jasperbvt »

Hanz schreef: 06 jun 2023, 14:00 Precies, en dat alles bij elkaar maakt een vraagprijs van 19.500 wel pittig.
Waarom wil je perse een syncro?
We hebben het plan opgevat om een jaar op reis te gaan richting Centraal-Azie. Een beetje 4wd is in mijn ogen dan wel gewenst.
jasperbvt
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023, 20:02

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door jasperbvt »

Multivan Generation schreef: 06 jun 2023, 14:49
jasperbvt schreef: 06 jun 2023, 11:42
Hanz schreef: 06 jun 2023, 11:35 Ik zag deze op Marktplaats staan en behalve de schuifdeur heeft de bus ook wel roest problemen bij dorpels en wielkasten en wie weet waar nog meer. Het interieur is ook niet echt spic en span. Je moet maar eens goed uitzoeken wat het opknappen gaat kosten voordat je aan deze camper begint. Dit is niet met een paar duizend euro gedaan.
Hey Hanz, klopt. Roest is ook zeker een issue en dat ben ik met autolasser.nl aan het uitzoeken of hij hier een indicatie kan afgeven.

Helaas zijn er niet veel T4 Syncro campers te koop.

Thanks voor je reactie.
Neem anders eens contact op met forumlid CHV,
die heeft er eentje en ik denk dat die binnenkort beschikbaar komt..
Thanks voor de tip.
Tobias
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2023, 13:34

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Tobias »

Ik heb onlangs mijn schuifdeur laten vervangen na aanrijding. Ik had mazzel dat de deur beschikbaar was in de kleur van mijn t4. Inclusief wielkast, spuitwerk en omzetten raam 2300. Als nieuw, dat is wel weer tof.
Bob Carthago
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 nov 2020, 09:56

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Bob Carthago »

Voor de prijs dat een degelijke deur kost is het de moeite niet om deze te repareren.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Multivan Generation »

jasperbvt schreef: 06 jun 2023, 14:57
Hanz schreef: 06 jun 2023, 14:00 Precies, en dat alles bij elkaar maakt een vraagprijs van 19.500 wel pittig.
Waarom wil je perse een syncro?
We hebben het plan opgevat om een jaar op reis te gaan richting Centraal-Azie. Een beetje 4wd is in mijn ogen dan wel gewenst.
Ik denk dat je daarvoor niet per se een syncro nodig hebt.
Wel goede banden met een ruiger profiel en je bus wat hoger op zijn poten zetten, daar kom je met de voorwiel aangedreven T4 met tractie een heel eind.
Dat geeft ook meer mogelijkheden..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Deuk in schuifdeur - vervangen of repareren

Bericht door Hanz »

En als je echt zwaar terrein verwacht dan kan je voor hetzelfde geld een veel jongere goede gebruikte Toyota Landcruiser kopen of iets vergelijkbaars. Daktent erop en de expeditie kan beginnen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie