Wielbouten maar op 125Nm vast gezet?
Die moeten op 180 Nm vast gezet worden, minimaal
Succes
Groeten Peter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hobbelen en trillen
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hobbelen en trillen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hobbelen en trillen
Is het ondertussen opgelost?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Hobbelen en trillen
Na zoeken wordt het inderdaad van alle kanten aangeraden om de bouten op 180 Nm vast te zetten, dus dat gedaan. Bedankt voor de tip.Multivan Generation schreef: ↑06 jun 2023, 07:11 Wielbouten maar op 125Nm vast gezet?
Die moeten op 180 Nm vast gezet worden, minimaal
Succes
Groeten Peter
Ik heb de wielen er nog eens vanaf gehaald en zo gecentreerd mogelijk weer vastgezet, de hobbel lijkt weg te zijn en de trilling is ook een stuk minder geworden.
Bedankt voor alle tips, wat mij betreft is het opgelost.
T4 1.9 TD 2001
Re: Hobbelen en trillen
Heb je dan wel de goede wielbouten gebruikt en zijn de gaten in de velg niet uitgesleten? Normaal gesproken zit een wiel vanzelf goed gecentreerd als het met de juiste wielbouten goed vastgezet is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV