Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help nog maar half vermogen Noorwegen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door BenTDI »

Hallo mede weetjewellers,ik sta in Noord Noorwegen ( vw t5 California 2.0 4 cil.140 pk bjr .2012 )
Motor houdt in bij meer gasgeven ,krijg eerst een geel lampje van het motormanagement, in de manual staat t over de dan katalysator fout ,ik dacht dat heeft te maken met degenereren bij 2800 tpm ,waar ie niet toe komt hier ,want je mag maar 80,70,60,50 km p/u,toen ben ik in mijn 3 gaan rijden zodat ie wel net over de 3000 toeren kwam ,een keer gestopt na een half uur rijden en jawel lampje uit ...na een dag rijden en een nacht slapen ging er een tweede lampje knipperen dit dit keer (in het manual stond dat het van het voorgloeien een fout was .daarna kwam ook het gele management lampje ook weer terug ,toen had ik twee gele lampjes in de toerenteller.Als ik even stopte voor koffie branden alleen het management gele lampje en trok hij weer met vol vermogen tot het gele lampje met twee cirkeltjes weer terugkwam en gelijk half vermogen weer ,wat kan dit zijn ,ik sta nu bij de vw dealer in Bardufoss en maandag pas open ,heb al slangetjes en t stukjes gecheckt visueel maar zien er goed uit ?
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1491
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door bvddobb »

Krijgt de motor voldoende lucht? Wij hebben iets soortgelijks gehad, waarbij een stukje losgeraakte binnenbekleding van ons luchtfilter de luchttoevoer blokkeerde. Toen lang naar gezocht, allerlei uitlezingen, sensoren die raar deden, bus gerepatrieerd (uit Noorwegen!), was het uiteindelijk zoiets basaals als een verstopte luchtfilter…
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door BenTDI »

bvddobb schreef: 17 jun 2023, 22:05 Krijgt de motor voldoende lucht? Wij hebben iets soortgelijks gehad, waarbij een stukje losgeraakte binnenbekleding van ons luchtfilter de luchttoevoer blokkeerde. Toen lang naar gezocht, allerlei uitlezingen, sensoren die raar deden, bus gerepatrieerd (uit Noorwegen!), was het uiteindelijk zoiets basaals als een verstopte luchtfilter…
Bedankt voor je reactie ,ik ga dat zelf even controleren ,groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door BenTDI »

BenTDI schreef: 18 jun 2023, 06:30
bvddobb schreef: 17 jun 2023, 22:05 Krijgt de motor voldoende lucht? Wij hebben iets soortgelijks gehad, waarbij een stukje losgeraakte binnenbekleding van ons luchtfilter de luchttoevoer blokkeerde. Toen lang naar gezocht, allerlei uitlezingen, sensoren die raar deden, bus gerepatrieerd (uit Noorwegen!), was het uiteindelijk zoiets basaals als een verstopte luchtfilter…
Bedankt voor je reactie ,ik ga dat zelf even controleren ,groet Ben
Luchtfilter ziet er prima uit en niets wat obstructie kan veroorzaken ...
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door guust »

Als je gas geeft wordt de turboslang wel hard?
Bij mij was die in Noorwegen er af geschoten en had mijn T5 niet veel vermogen meer.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door BenTDI »

guust schreef: 18 jun 2023, 23:31 Als je gas geeft wordt de turboslang wel hard?
Bij mij was die in Noorwegen er af geschoten en had mijn T5 niet veel vermogen meer.
Alles zat goed ,ben bij de dealert geweest in Bardufoss en uit laten lezen ,alle foutmeldingen wezen op de EGR,nieuwe besteld en aan laten vliegen uit Oslo ,volgende dag erop gemonteerd,en mijn bus heeft nog nooit zo goed gereden ,geweldig ,kost wat maar krijg als toerist in Noorwegen 25% terug (bij de grens )van de rekening ,dus dat viel weer mee dan ...
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door BenTDI »

BenTDI schreef: 20 jun 2023, 22:33
guust schreef: 18 jun 2023, 23:31 Als je gas geeft wordt de turboslang wel hard?
Bij mij was die in Noorwegen er af geschoten en had mijn T5 niet veel vermogen meer.
Alles zat goed ,ben bij de dealert geweest in Bardufoss en uit laten lezen ,alle foutmeldingen wezen op de EGR,nieuwe besteld en aan laten vliegen uit Oslo ,volgende dag erop gemonteerd,en mijn bus heeft nog nooit zo goed gereden ,geweldig ,kost wat maar krijg als toerist in Noorwegen 25% terug (bij de grens )van de rekening ,dus dat viel weer mee dan ...
Aanrader van de monteur ,af en toe in zijn 3e versnelling 80 rijden en bij 3000 tpm degenereren ,bijna de max in Noorwegen ,maar dan blijft de egr schoner ...dank jullie wel voor het commentaar ,groet Ben ,nu richting Lofoten ...
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door guust »

Fijn dat het opgelost is
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1491
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door bvddobb »

BenTDI schreef: 20 jun 2023, 22:33
guust schreef: 18 jun 2023, 23:31 Als je gas geeft wordt de turboslang wel hard?
Bij mij was die in Noorwegen er af geschoten en had mijn T5 niet veel vermogen meer.
alle foutmeldingen wezen op de EGR,nieuwe besteld en aan laten vliegen uit Oslo ,volgende dag erop gemonteerd
Oeh, fijn dat dat kon! In onze ervaring worden de voorraden aan dieselonderdelen in Noorwegen snel minder, met al die elektrische auto's... Wij hebben gehad dat een onderdeel in heel Scandinavië niet meer te krijgen was, en uit Duitsland moest komen. 14 dagen levertijd en 2x zo duur als in NL...
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Help nog maar half vermogen Noorwegen

Bericht door Muug »

BenTDI schreef: 17 jun 2023, 20:00e mag maar 80,70,60,50 km p/u,
Goh,
je kan toch zonder gevaar sneller rijden?
Toen we in 2015 in Noorwegen waren reed ik de eerste halve dag ook overal mooi legaal. De Noren haalden me overal in. Toen heb ik mijn klassieke adagio toegepast: "Do as the locals do". Drie weken lang gereden als een Noor en geen enkele boete gehad.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie