Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bobbel in voorstoelen aan 2 kanten

vragen over de T4
Plaats reactie
VWT4event2002
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2023, 21:06

bobbel in voorstoelen aan 2 kanten

Bericht door VWT4event2002 »

Dag allemaal,

Wij hebben een vraag over onze T4 uit 2002, misschien kan iemand ons helpen. De vraag gaat over de voorstoelen. Bij beide voorstoelen is er een soort bobbel / punt ontstaan in de rugleuning op zo’n 10 cm van de onderkant, precies in het midden. Ondertussen is de bekleding ook licht beschadigd en voel je dit ook in je rug. Heeft iemand een idee hoe dit ontstaan is en of dit te verhelpen is? Ik heb het idee dat het misschien wat met de lendenverstelling van doen heeft. Die kan ik 2 kanten op draaien, maar doet verder niet zoveel. En mocht er iets aan te doen zijn, zal vermoedelijk de bekleding er af moeten. Is deze (eenvoudig?) te verwijderen en terug te plaatsen? Ik heb een foto bijgevoegd van de bekleding ter verduidelijking van het probleem.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Groetjes, Chris
voorstoel t4.jpg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4827
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: bobbel in voorstoelen aan 2 kanten

Bericht door Hanz »

De lendensteun zit wel ongeveer op die plek maar dan is het wel vreemd dat het bij beide stoelen tegelijk optreedt. kan je voelen of er iets hards in de leuning zit of is het een bobbel in het materiaal van de rugleuning zelf?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
VWT4event2002
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2023, 21:06

Re: bobbel in voorstoelen aan 2 kanten

Bericht door VWT4event2002 »

Het voelt als een verdikking in het materiaal van de leuning zelf, maar het is erg lastig te voelen. Om het echt goed te zien (en er vermoedelijk ook iets aan te doen) zou de bekleding er eigenlijk af moeten. Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bobbel in voorstoelen aan 2 kanten

Bericht door Pascal-141 »

heb ik ook al gehad , dat is waarschijnlijk het vulmateriaal ( mousse-achtig) dat versleten is. Meestal gaat het zitvlak er eerst aan voor de rugleuning. Is het zitvlak nog goed of ook al doorgezeten ?
Je kan de stoel uit elkaar halen , rugleuning eraf , en dan de stof eraf halen dan heb je zicht op het vulmateriaal . Je kan dan voor de uitstekende punt/bult een of ander doek-achtig materiaal steken , of zoeken achter een andere stoel die en goede rugleuning heeft .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
VWT4event2002
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2023, 21:06

Re: bobbel in voorstoelen aan 2 kanten

Bericht door VWT4event2002 »

Bedankt voor je reactie. Het zitvlak is nog goed. Het leek mij ook dat daar eerst de problemen zouden ontstaan. Het is voor mijn gevoel ook op een gekke plek, niet direct waar ik met mijn rug het meest tegen de leuning zit. En dan ook nog eens bij beide stoelen. Maar inderdaad, om er iets tegen te doen zal ik het toch uit elkaar moeten halen, dan zie ik vanzelf wel of het vulmateriaal versleten is. Ik hoop dat het goed te doen is, ben (nog) niet heel handig... maar dat komt vanzelf met zo'n oude bus:-).
Plaats reactie