Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trackers

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
JoopSchilp
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2021, 16:54

Trackers

Bericht door JoopSchilp »

Hallo, heeft er iemand ervaring met de nieuwe trackers aangeboden door het NKC of heeft iemand de gouden tip voor een goeie tracker?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 883
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Trackers

Bericht door SyncRoon »

Het is wel zo overzichtelijk om je vraag over trackers in één bericht te houden.

Ik heb geen idee wat de tracker / systeem is wat bij jou past. Ik werk er momenteel niet mee, maar zit wel over trackers/tags te denken voor mijn materieel. Waar is het en gaat het buiten een ingestelde grid. Ik heb eerder met tags op materieel gewerkt welke via bluetooth/wifi verbinden met het basisvoertuig met modem of op de locatie de modem op vestiging of keet. Dat werkte heel goed, je kon realtime zien waar materieel was ivm planning en beschikbaarheid en basisvoertuigen kon je volledig volgen met gereden routes/snelheden/stoptijden etc. tags via blutooth op GPStracker/modem in voertuigen en vaste locaties. (gevaarlijk spulletje om je personeel te volgen) Binnen het systeem werd materieel door elk willekeurig modem in de buurt opgepikt. Het gebeurde wel eens dat vermist materieel opgepikt werd op een adres waar een voertuig passeerde. En wat dan....

Wat wil je met de tracker? Diefstalbeveiliging? Kijk dan vooral naar de eis van de verzekeraar. Type systeem en certificering inbouwer. Daarnaast welk gebruik denk je ervan te maken, enkel bij diefstal of wil je er mee spelen en veel inzage (in wat en waarom?)

Een losse tracker heeft nooit mijn voorkeur gehad omdat het onderhoud vraagt en je jezelf weer een apart systeempje eigen moet maken. Je ziet tegenwoordig veel meer tags en trackers met goede systeemoplossingen die meer intuïtief draaien op pc/app etc. Maar daar betaal je dan ook voor en dat moet het je waard zijn. Je kan tegenwoordig ook meer data monitoren/ontvangen op afstand dan enkel dat je voertuig beweegt/verplaatst, ook bv temperatuur, brandstofniveau etc.
Groet, Ronald
JoopSchilp
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2021, 16:54

Re: Trackers

Bericht door JoopSchilp »

Dank je Ronald, ik wil gewoon een tracker die me waarschuwd als mn bus gejat word of als eraan gerommeld word en me verteld waar hij dan staat, verder hoeft hij nix te doen, op het ogenblik heb ik een TK Trek star maar die werk vaker niet dan wel. Maar iig bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3697
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Trackers

Bericht door krekwakwol »

Bijvoorbeeld.

Tracemaster pro 100, geen onderhoud, simkaart geldig tot 2042, anti jamming.
Kun je ook een mooie routelog van maken, je kunt zelf je alarmgebied instellen en nog veel meer.
Geeft alarmmeldingen op je phone.
Af en toe opladen of gewoon via USB vaste voeding geven.

Ik heb hem ook, helaas net voor de vakantie stuk gegaan, ook dat kan. :huilen
Dus nu opgestuurd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
JoopSchilp
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2021, 16:54

Re: Trackers

Bericht door JoopSchilp »

Dank je wel
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3697
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Trackers

Bericht door krekwakwol »

krekwakwol schreef: 01 jul 2023, 16:47 Bijvoorbeeld.

Tracemaster pro 100, geen onderhoud, simkaart geldig tot 2042, anti jamming.
Kun je ook een mooie routelog van maken, je kunt zelf je alarmgebied instellen en nog veel meer.
Geeft alarmmeldingen op je phone.
Af en toe opladen of gewoon via USB vaste voeding geven.

Ik heb hem ook, helaas net voor de vakantie stuk gegaan, ook dat kan. :huilen
Dus nu opgestuurd.

Update, chip was defect dus een nieuwe ontvangen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
gcSunrader
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2011, 19:40

Re: Trackers

Bericht door gcSunrader »

Als je een Apple gebruiker bent dan is de AirTag een aanrader. om de twee jaar een batterijtje wisselen waarvoor je geattendeerd wordt door je telefoon. (werkt ook prima met een iPad.
gebruik je samsung .android dan is een smartTag ook te gebruiken. (iets minder dekking en zelf wat minder ervaring mee)

Verder is Invoxia ook een prima sleutelhangertje, werkt op een ander netwerk (SigFox) kun je op bewegingsdetectie zetten als je weg van de camper bent en heeft ook smart instellingen. Als je met je telefoon in de buurt bent krijg je geen waarschuwingen. account op meerdere telefoons en drie jaar netwerkgebruik daarna 92ct per maand (dacht ik).

Heb je nog een oude "smart" telefoon liggen dan is dat ook een prima hulpje die je op de permanente 12>5Volt kan leggen (kan ook met de Invoxia)
genoeg aapjes om je hierbij te ondersteunen en kaartje uitbreiden op eigen abonnement of de nieuwe "e-sim" (chip in telefoon).
je kunt dan ook sms'jes krijgen, foto's maken in je camper als deze weg rijd, met een USB camera aan de telefoon kun je nog meer zichtbaar maken.

best wel wat mogelijkheden natuurlijk maar wel enig technische kennis gewenst. Anders vaste trackers plug and play ook vaak best wel goed te gebruiken. combinatie ook een aanrader :ikrij
G(een)Roet(jes) Winand
:T44EVER Love to ride Up North in Summer and Winter
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 883
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Trackers

Bericht door SyncRoon »

Is het niet zo dat je tags makkelijk kan detecteren, beveiliging dat ze niet gebruikt worden voor illegaal bespioneren (je krijgt melding als een vreemde tag jou volgt.) zo kan een diefje ook snel zien dat er een tag in de wagen zit?
Groet, Ronald
Plaats reactie