Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bluetooth module

vragen over de T5
Plaats reactie
Quatz
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2022, 12:39

Bluetooth module

Bericht door Quatz »

In mijn T5 GP zit een stuur met knopje voor telefoonbediening. De radio is een RCD 310 met optie om bluetooth aan of uit te zetten.
Ondanks dat bluetooth aan staat, lukt het mij niet om de telefoon te koppelen. De telefoon ziet geen bluetooth signaal.
Nu heb ik iets gelezen over een bluetooth module, echter geen idee of dat aanwezig is en waar dit dan zit.
Kan het zijn dat bluetooth niet werkt, omdat er idd. iets dergelijks ontbreekt?
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bluetooth module

Bericht door Beckontheroad »

Ja, vond t toen ook al vreemd dat zo'n infotainment systeem ( in mijn geval) geen bt had, moest je afzonderlijk aanschaffen en ergens onder bijrijder stoel knutselen...

Is een vw unit voor (prijs!) En aftermarket.

Of een android/ apple aftermarket infotainmentsysteem..

Kies uit

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33801
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bluetooth module

Bericht door Multivan Generation »

BT module, mits aanwezig zit af-fabriek onder het dashboardkastje op de verstevigingsbalk.

RCD 310 is wellicht een goede reden om een degelijk aftermarket systeem met geïntegreerde functies te overwegen.
Meer functionaliteit en je kunt onder de streep wel eens goedkoper uitkomen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bluetooth module

Bericht door Beckontheroad »

Multivan Generation schreef: 20 jul 2023, 10:43 BT module, mits aanwezig zit af-fabriek onder het dashboardkastje op de verstevigingsbalk.

RCD 310 is wellicht een goede reden om een degelijk aftermarket systeem met geïntegreerde functies te overwegen.
Meer functionaliteit en je kunt onder de streep wel eens goedkoper uitkomen.

Groeten Peter
Nou Peter, bij mij ontbrak die af fabriek, zowel niet onder/ in dashboard als onder de stoel.

Maar zeker eens dat de kans dat een aftermarket en beter presteert, incl koppeling van je apps en mogelijk goedkoper is..

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Quatz
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2022, 12:39

Re: Bluetooth module

Bericht door Quatz »

Begrijp ik het goed dat jullie met een aftermarket systeem, een radio bedoelen welke in de plaats van de RCD310 komt?
Is dat eenvoudig zelf te doen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33801
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bluetooth module

Bericht door Multivan Generation »

Ja en ja, en dan eentje kiezen met ingebouwde bluetooth.
Bijvoorbeeld pioneer, alpine, Sony, kenwood zijn goede merken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bluetooth module

Bericht door Beckontheroad »

Weet niet waar je vandaan komt, maar je mag komen kijken, heb een alpine. Regio Utrecht
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Quatz
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2022, 12:39

Re: Bluetooth module

Bericht door Quatz »

Dank voor de antwoorden, ik ga eens kijken voor een alternatief.
Plaats reactie