Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schakelgaffel

vragen over de T5
Plaats reactie
WendyS
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2023, 11:40

Schakelgaffel

Bericht door WendyS »

Hi! Dit is mijn eerste post.
Wij hebben een T5 voor mijn dagelijkse vervoer, woonwerk en mijn dienst als taxichauffeuse voor mijn drie kinderen.
Bij gelegenheid verandert de T5 in een camper. We zitten nu bijvoorbeeld in zuid Frankrijk en gisteren stopte de schakelbak er op 12km van de bestemming mee.

Dat gebeurde onlangs ook al.
Er was ons verteld dat het de moer van de gaffelbak was en zodoende had ik deze voor de vakantie laten vervangen door de garage.
Helaasch. Met een draai aan die moer en een groffe mishandeling van de derde versnelling zijn we alsnog op bestemming geraakt en eenmaal aangekomen en een paar zwarte handen van manlief later weten we dat de tandjes van de schakelgaffel afgesleten zijn.

Met wat ducktape ertussen zijn we van de parkeerplaats naar de campingplaats gehobbeld en nu zijn we op zoek naar een nieuwe schakelgaffel. Ik heb tot in Spanje gezocht maar kan er geen vinden.
Mag ik jullie om een tip vragen? We zouden graag uiteindelijk weer de 1100km veilig terug naar huis kunnen maken met liefst alle versnellingen tot onze beschikking en we willen natuurlijk de gaffel vervangen.
Hilfe help ajuto in de breedste zin van het woord 😀

Groetjes, Wendy
Plaats reactie