Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vacuümslang intercooler - ECU

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Vacuümslang intercooler - ECU

Bericht door eindgebruiker »

Ik heb een ACV uit 1998. De vacuümslangen heb ik begin dit jaar preventief laten vervangen. Dat is niet helemaal goed gegaan: de slang op de intercooler is 3mm terwijl de aansluiting 5mm is. De slang is dan ook al twee keer gebarsten na een lang stuk 130 rijden.

Maar welke slang moet er dan wel op? Ik lees mensen die alles met 4mm siliconenslang doen. En ik lees ook iets over 3,5mm (ECU) naar 5mm met een verloopkoppeling. Maar welke verloopkoppeling heb ik dan nodig (op internet vind ik alleen 4 naar 5 mm)?

De garage waar ik normaal naartoe ga is vanwege vakantie gesloten.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Vacuümslang intercooler - ECU

Bericht door henkru »

eindgebruiker schreef: 29 jul 2023, 23:31 Ik heb een ACV uit 1998. De vacuümslangen heb ik begin dit jaar preventief laten vervangen. Dat is niet helemaal goed gegaan: de slang op de intercooler is 3mm terwijl de aansluiting 5mm is. De slang is dan ook al twee keer gebarsten na een lang stuk 130 rijden.

Maar welke slang moet er dan wel op? Ik lees mensen die alles met 4mm siliconenslang doen. En ik lees ook iets over 3,5mm (ECU) naar 5mm met een verloopkoppeling. Maar welke verloopkoppeling heb ik dan nodig (op internet vind ik alleen 4 naar 5 mm)?

De garage waar ik normaal naartoe ga is vanwege vakantie gesloten.
https://www.keverland.nl/contents/nl/p7 ... ental.html
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Plaats reactie