Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke oliedruksensor?

vragen over de T4
Plaats reactie
jochem-denbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2023, 11:04

welke oliedruksensor?

Bericht door jochem-denbosch »

goeiendag!
sinds kort ben ik in het bezit van een leuke t4 die omgebouwd is tot camper. een 1,9TD uit '99.

wat minder leuk is is dat ie het schijnbaar klassieke probleem van een random oliedruk-alarm heeft.
ik heb laatst al de sensor eruitgedraaid en schoongemaakt, maar dat heeft niet geholpen. dus nu wil ik die vervangen, in de hoop dat het probleem daar zit, en niet in het instrumentenpaneel.

maar: ik kom niet uit de kluwen van informatie welke ik dan moet bestellen. ook als ik mijn kenteken invoer op onderdelensites krijg ik sensoren met verschillende bar-schakelpunten.

dus: weet iemand welke sensor ik nodig heb? of waar ik het wel goed kan vinden?

for the record: hij is uit 99, en heeft (dus) maar één sensor, bij het oliefilter.

thanks, jochem
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3672
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: welke oliedruksensor?

Bericht door krekwakwol »

Lees dit topic eens door, wel een andere motor, maar de tips zijn het zelfde.
viewtopic.php?t=70595

En met de zoekfunctie kun je vele problemen terugvinden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
jochem-denbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2023, 11:04

Re: welke oliedruksensor?

Bericht door jochem-denbosch »

krekwakwol schreef: 17 jul 2023, 12:58 Lees dit topic eens door, wel een andere motor, maar de tips zijn het zelfde.
viewtopic.php?t=70595
ja, die zag ik al. ik hoopte het uit te vinden zonder eerst de huidige sensor te demonteren, zoals daar de conclusie was. want ik heb niet een plek waar ik de boel zomaar opengeschroefd kan laten staan :)
En met de zoekfunctie kun je vele problemen terugvinden.
dat begrijp ik, maar deze info kan ik dus niet duidelijk vinden. ook niet op de t4-wiki enzo.. :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: welke oliedruksensor?

Bericht door Hanz »

Ik denk dat elke goede garage, en zeker elke VW dealer, op basis van je VIN (chassisnummer) kan vertellen welke sensor hier in zit. En als je zelf gaat zoeken, afgaand op jouw informatie heb je een ABL motor, dus daar kan je ook op selecteren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jochem-denbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2023, 11:04

Re: welke oliedruksensor?

Bericht door jochem-denbosch »

nouja, ik heb hem nou toch maar even snel eruit gehaald en alles weer teruggebouwd. viel mee, ik liet dit keer geen boutje van de ratiator in de beschermbak vallen waardoor je zo drie kwartier grabbelen verder bent, want die tijd had ik niet voor mijn werk ;)

0.55~0.85 bar staat erop, dus die gaan we dan maar bestellen. hopen dat een vorige eigenaar dit niet al eens verkeerd gedaan had.. 🤞
jochem-denbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2023, 11:04

Re: welke oliedruksensor?

Bericht door jochem-denbosch »

goed, terugkoppeling:

ik heb de oliedruksensor weten te vervangen, en ben afgelopen week probleemloos op en neer naar tsjechië gereden!
dus, gelukkig lag het bij mij niet aan het klokkenpaneel, maar echt aan de sensor! :)
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3672
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: welke oliedruksensor?

Bericht door krekwakwol »

Fijn dat het opgelost is :yes
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie