Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Toerental motor is veranderd ?
Re: Toerental motor is veranderd ?
Hallo Weetjewellers,
Voor diegene die deze topic hebben gevolgd, en hebben geholpen bij de analyse van de wijziging in het toerental van de motor....
We hebben aldus de te smalle v-riem van de dynamo laten vervangen door een avx 13 riem, en zie daar: het juiste toerental wordt aangegeven bij 100 km/uur namelijk 3000 tpm. Zo zie je maar weer, dankzij Weetjewel, ga ik met een gerust hart morgen naar het zonnige Zuid Frankrijk.
Allen hartstikke bedankt, dank voor jullie tijd en research, gedachtegangen en moeite.
met vriendelijke groeten,
Thomas B
Voor diegene die deze topic hebben gevolgd, en hebben geholpen bij de analyse van de wijziging in het toerental van de motor....
We hebben aldus de te smalle v-riem van de dynamo laten vervangen door een avx 13 riem, en zie daar: het juiste toerental wordt aangegeven bij 100 km/uur namelijk 3000 tpm. Zo zie je maar weer, dankzij Weetjewel, ga ik met een gerust hart morgen naar het zonnige Zuid Frankrijk.
Allen hartstikke bedankt, dank voor jullie tijd en research, gedachtegangen en moeite.
met vriendelijke groeten,
Thomas B
één, twee, drie (T) vier's
Top. En nu weer lekker
Goede vakantie.
Goede vakantie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Spacial thanx to Hanz, hij heeft mij in de goede denkrichting gezet....
Thomas B
Thomas B
één, twee, drie (T) vier's
Dank voor dit topic, dit is voor mij erg leerzaam geweest! Ik heb vorig jaar mijn V-snaar laten vervangen omdat deze begon te slippen. Na het vervangen had ik structureel 200 TPM meer op de teller bij 100 km/u. Heb een 2.4D AAB motor erin zitten. Gisteren brak de snaar, en deze ziet er ook zwaar versleten uit.
Enfin, door het breken weet ik ook gelijk dat de snaar die erop zat 10 mm is. Ik ga ook de 13 mm variant erop zetten!
Enfin, door het breken weet ik ook gelijk dat de snaar die erop zat 10 mm is. Ik ga ook de 13 mm variant erop zetten!
Laatst gewijzigd door Fhugazi op 12 aug 2023, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens direct ook een vraag aan de forumleden:
Er waren 2 snaren vervangen vorige keer. De snaar die mijn dynamo aandrijft is nu gebroken, wat is de functie van de 2e snaar en weten jullie welke afmetingen deze heeft?
Edit: als het goed is zou dit de stuurbekrachtigingspomp moeten zijn volgens het werkplaats handboek.
Er waren 2 snaren vervangen vorige keer. De snaar die mijn dynamo aandrijft is nu gebroken, wat is de functie van de 2e snaar en weten jullie welke afmetingen deze heeft?
Edit: als het goed is zou dit de stuurbekrachtigingspomp moeten zijn volgens het werkplaats handboek.
- Jan anno NU
En je waterpomp.?
Ook via de riem die over de dynamo loopt?
- krekwakwol
Waterpomp wordt bij de AAB via de distributieriem aangedreven.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Is idd de stuurbekrachtiging. Wel lastig(er) af te stellen omdat het afstellen met een imbus is. Er is een speciale tool voor die afstelling.
Loopt idd via de distributie. Zojuist nog even een stuk moeten rijden en vervolgens de accu gewoon aan de lader gehangen. Dat ging prima, nu snel een nieuwe riem halen en verwisselen.Jan anno NU schreef: ↑12 aug 2023, 17:39 En je waterpomp.?