Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage olieachtige doorzichtige vloeistof rechtsvoor

vragen over de T4
Plaats reactie
AstridVaassen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2023, 13:01

Lekkage olieachtige doorzichtige vloeistof rechtsvoor

Bericht door AstridVaassen »

Goedemiddag, na een lange reis merkte ik bij thuiskomst op dat er vloeistof onder de bus lag en dat het nog steeds druppelde. Doorzichtige olieachtige vloeistof rechtsvoor onder de auto. Voor de vakantie is de radiator vervangen. De airco is twee maanden geleden bijgevuld. Waarschijnlijk zat er ergens een lekkage volgens de monteur. Kan deze vloeistof uit de airco komen of moet ik ergens anders aan denken? Vannacht is de plek wel groter geworden maar het druppelen zie ik niet meer.
Bijlagen
97DF9099-4298-4B42-8D50-812958CD488C.jpeg
E6244712-B6D4-4B3F-8583-01FAECA5C821.jpeg
045466FB-833C-426A-AC68-8566638132C0.jpeg
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 710
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Lekkage olieachtige doorzichtige vloeistof rechtsvoor

Bericht door websurfer »

is dit niet gewoon condens van de airco welke via de smerige beplating naar de grond druppeld ?
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lekkage olieachtige doorzichtige vloeistof rechtsvoor

Bericht door Hanz »

Wat is die nippel met gele vloeistof die op de foto's staat? Hoort daar geen afdichting in, ik zie wel schroefdraad aan de binnenzijde. Is dat ook de vloeistof die lekt? Als dat zo is dan vind ik het wel vreemd dat je geen enkel lekspoor ziet op de onderdelen eronder.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3669
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Lekkage olieachtige doorzichtige vloeistof rechtsvoor

Bericht door krekwakwol »

Hanz schreef: 13 aug 2023, 15:50 Wat is die nippel met gele vloeistof die op de foto's staat? Hoort daar geen afdichting in, ik zie wel schroefdraad aan de binnenzijde. Is dat ook de vloeistof die lekt? Als dat zo is dan vind ik het wel vreemd dat je geen enkel lekspoor ziet op de onderdelen eronder.
Dat zijn de service nippels van de airco, daar zitten afdichtkogels in en daar horen idd doppen op
Als daar olie lekkage is, zou het een fluorgroene kleur moeten hebben, dat heeft het wel een beetje.
Dus ik zou sowieso even teruggaan naar de garage die je airco gevuld heeft, waarschijnlijk zijn ze de doppen vergeten er op te draaien, waardoor je vuil in de nippels kunt krijgen, wat de volgende keer in je systeem komt, of nu al voor lekkage heeft gezorgt, omdat het kogeltje in de servicenippel niet goed afsluit.

Maar hebben ze hem alleen bij gevuld of ook leeggezogen en met stikstof onder druk gezet om te kijken of er lekkage was, want dan is alleen bijvullen maar een tijdelijke oplossing.

Mijn ervaring is dat aircocondensors niet het eeuwige leven hebben en op den duur gaan lekken/zweten, ik heb er al 3 vervangen bij onze oudere auto's. Allemaal rond de 15 jaar oud.
En daarna was de lekkage ook weg.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
AstridVaassen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2023, 13:01

Re: Lekkage olieachtige doorzichtige vloeistof rechtsvoor

Bericht door AstridVaassen »

Ze hebben hem alleen bijgevuld met idd de mededeling dat het maar een tijdelijke oplossing is en er waarschijnlijk iets vervangen moest worden. Ze hebben toen ook een nieuwe voorruit geplaatst inc spuitwerk dus ik had ook gevraagd voor een tijdelijke oplossing. Die groene aanslag vonden wij ook al opvallend dus dat past wel in jou verhaal! Ik ga morgen ff met de garage bellen. Dankjewel voor het meedenken!!
Plaats reactie