Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 GP verwarming voor de kenner

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

VW T5 GP verwarming voor de kenner

Bericht door Daan D »

misschien kan iemand me helpen, heb een T5 GP uit 2011 en de interieur verwarming wordt niet warm. motortemperatuur netjes op 90gr en koelt prima. Instelling van de verwarming op hi maar er komt zeer matige warmte uit. kenners zeggen dat de interieur radiateur vervangen moet worden maar dit is volgens mij het probleem niet want de aanvoerende warm water koelleiding naar de radiateur wordt nauwelijks warm, deze kan ik gewoon met de handen vast pakken, en de retour is helemaal koud, dus de radiateur doet het prima is mijn oordeel. hoe kan het dat de aanvoerleiding niet zo warm wordt. Ik heb gezocht op internet en er blijkt een kachelkraan of kachelklep te zijn die het probleem zou kunnen veroorzaken. ik heb al meerdere keren onder de bus gelegen en ik zie wel T-splitsingen maar nergens met een aangestuurde klep. Ik heb deze klep wel op overzichten gezien van de VWT5 maar op de plaats waar hij op een tekening staat zit deze niet bij mij in de bus. Ik heb een tweede unit achterin maar ook deze wordt niet warm. Ook de standkachel kan opstarten maar deze valt na enkele minuten weer uit op een beveiliging omdat hij zijn warmte niet kwijt kan. wie o wie kan me helpen... Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: VW T5 GP verwarming voor de kenner

Bericht door Olaf »

Kan zijn dat je deze regenkleding kapot hebt.
Hoi, bekijk METZGER Regelklep koelvloeistof op de AUTODOC-app https://m.autodoc.nl/metzger/8031042 eens.

Groeten, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: VW T5 GP verwarming voor de kenner

Bericht door Daan D »

Dat is goed mogelijk, maar zoals ik in mijn tekst zei, waar zit deze klep? ik zie hem nergens zitten..
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: VW T5 GP verwarming voor de kenner

Bericht door Angelo-anneveld »

Daan D schreef: 18 aug 2023, 18:58 Dat is goed mogelijk, maar zoals ik in mijn tekst zei, waar zit deze klep? ik zie hem nergens zitten..
Is vaak de klep onder je dashboard..
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: VW T5 GP verwarming voor de kenner

Bericht door Olaf »

Ik dacht dat deze in de motorruimte tegen het schutbord aan zat.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Daan D
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2011, 17:41

Re: VW T5 GP verwarming voor de kenner

Bericht door Daan D »

Bij mij helaas nergens niets te zien van een klep.
Plaats reactie