Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook startprobleem(pje)…

vragen over de T5
Plaats reactie
Boomerxl
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 apr 2023, 00:07

Ook startprobleem(pje)…

Bericht door Boomerxl »

Hallo allemaal,

We hebben er net een heerlijke vakantie opzitten zonder noemenswaardige problemen (behalve het geluidje rechtsachter dat ik hier eerder noemende maar dat is een ander verhaal).

Nu weer terug in NL merk ik dat hij eigenlijk altijd goed start tenzij de bus een dag of vier stil gestaan heeft. Startmotortje draait als een dolle maar hij slaat niet aan. Pas na een paar pogingen waarbij ik hem een seconde of 8 laat doordraaien en een beetje gas bijgeef begint ie hem te pakken. En dat voelt niet zo lekker.
Als hij warm is start hij direct. Dus net andersom als bij Ponk. Welke richting denken jullie? Ook die O-ringen (zie draadje van Hendrickx)? Dacht dat juist ook was bij warme start... Of klinkt dit meer als een startmotor die koud net niet genoeg power heeft? Accu is volgens boordcompu nog prima. Graag jullie advies!
Morgen gaat ie sws naar garage voor het geluid rechtsachter en zal ook dit laten checken. Maar wellich brengen jullie me al op het juiste spoor :).

(T5 2007 2.5TDi 131pk 4Motion)

Dank en groet,
Marijn
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Ook startprobleem(pje)…

Bericht door Angelo-anneveld »

Boomerxl schreef: 18 sep 2023, 18:34 Hallo allemaal,

We hebben er net een heerlijke vakantie opzitten zonder noemenswaardige problemen (behalve het geluidje rechtsachter dat ik hier eerder noemende maar dat is een ander verhaal).

Nu weer terug in NL merk ik dat hij eigenlijk altijd goed start tenzij de bus een dag of vier stil gestaan heeft. Startmotortje draait als een dolle maar hij slaat niet aan. Pas na een paar pogingen waarbij ik hem een seconde of 8 laat doordraaien en een beetje gas bijgeef begint ie hem te pakken. En dat voelt niet zo lekker.
Als hij warm is start hij direct. Dus net andersom als bij Ponk. Welke richting denken jullie? Ook die O-ringen (zie draadje van Hendrickx)? Dacht dat juist ook was bij warme start... Of klinkt dit meer als een startmotor die koud net niet genoeg power heeft? Accu is volgens boordcompu nog prima. Graag jullie advies!
Morgen gaat ie sws naar garage voor het geluid rechtsachter en zal ook dit laten checken. Maar wellich brengen jullie me al op het juiste spoor :).

(T5 2007 2.5TDi 131pk 4Motion)

Dank en groet,
Marijn

Klinkt als een typisch uitgeslagen verstuiver gaten probleempje..
Boomerxl
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 apr 2023, 00:07

Re: Ook startprobleem(pje)…

Bericht door Boomerxl »

Angelo-anneveld schreef: 18 sep 2023, 21:06
Klinkt als een typisch uitgeslagen verstuiver gaten probleempje..
Heu ik hoopte nog zo van niet omdat ik dacht dat ie dan juiste bij een warme motor niet lekker wilde starten.
Heb een beetje teruggelezen en zie dat er diesel in de carterbak kan lekken als dit het geval is. Nou maar hopen dat dat niwt verklaard waarom hij zo weinig olie verbruikt.

En ander toch maar eens een ritje naar JBautoservice..

Groet,
Marijn
Plaats reactie