Waarom zou dat niet kunnen?Jan anno NU schreef: 21 sep 2023, 18:11Zelf balanceren?krekwakwol schreef: 21 sep 2023, 13:18 682 euro incl alles, ik weet wel dat het bij een webwinkel nog goedkoper kan en dan de banden zelf monteren en balanceren.
Maar ja, ik ben nu eenmaal niet thuis.
Grapje zeker.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
All terrain banden T6
- krekwakwol
Re: All terrain banden T6
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Jan anno NU
Natuurlijk kan dat.krekwakwol schreef: 21 sep 2023, 18:23Waarom zou dat niet kunnen?Jan anno NU schreef: 21 sep 2023, 18:11Zelf balanceren?krekwakwol schreef: 21 sep 2023, 13:18 682 euro incl alles, ik weet wel dat het bij een webwinkel nog goedkoper kan en dan de banden zelf monteren en balanceren.
Grapje zeker.
Alleen geloof ik niet dat de gemiddelde weetjeweller de kennis en spullen daar voor in de achtertuin heeft.
Als je zo goed uitgerust ben had je niet met een set dubieuze banden op vakantie gegaan./
- krekwakwol
Dat is jouw aanname Jan, toen ik weg ging was er niets aan de hand.
Maar soms gebeurd er onderweg iets wat je niet verwacht, dus ik denk nu achteraf dat de banden toen al een opdonder hebben gehad.
Maar soms gebeurd er onderweg iets wat je niet verwacht, dus ik denk nu achteraf dat de banden toen al een opdonder hebben gehad.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Jan anno NU
Prima Arnold.Ik heb hier in Frankrijk bij Euromaster 4 nw. Michelin latitude cross banden besteld, ik heb wat issiues met mijn huidige banden , eigenlijk gekomen na onze vorige reis naar Italië, maar na het wisselen van voor naar achter, bovendien stonden ze toch al.op de nominatie om na de zomer vervangen te worden.
Hoe lang heb je er daar op moeten wachten? Toen wij een paar jaar geleden in de Spaanse Pyreneeën een band kapot reden en de reserveband moesten inzetten, hebben we geprobeerd in Frankrijk, omgeving Bordeaux, een nieuwe te kopen. Een dagje wat verschillende bandenboeren afgereden, nergens binnen 14 dagen te krijgen…krekwakwol schreef: 20 sep 2023, 18:48 Ik heb hier in Frankrijk bij Euromaster 4 nw. Michelin latitude cross banden besteld
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
- Multivan Generation
- Contacteer:
Net bedrag..krekwakwol schreef: 21 sep 2023, 13:18 682 euro incl alles, ik weet wel dat het bij een webwinkel nog goedkoper kan en dan de banden zelf monteren en balanceren.
En weer zekerheid en comfort..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Zelf monteren en balanceren kan ook betekenen dat je de banden besteld via internet en vervolgens zelf een bedrijf kiest die ze voor je balanceert en monteert.krekwakwol schreef: 21 sep 2023, 18:23Waarom zou dat niet kunnen?Jan anno NU schreef: 21 sep 2023, 18:11Zelf balanceren?krekwakwol schreef: 21 sep 2023, 13:18 682 euro incl alles, ik weet wel dat het bij een webwinkel nog goedkoper kan en dan de banden zelf monteren en balanceren.
Grapje zeker.
Dat heb ikzelf al een paar keer zo gedaan en ik was aanzienlijk goedkoper uit.
Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
- krekwakwol
Hier in Frankrijk dinsdag besteld, vandaag binnen dus dat is netjes.
Maaaar, ik kom vanochtend bij euromaster, kijken ze naar mijn auto, willen ze de banden niet monteren, want ze staan niet op de lijst voor een VW Transporter T5, afwijkende hoogtemaat.
Ik heb nog aangeboden om op papier te zetten dat ik zelf de verantwoording op me neem. Maar ze waren onverbiddelijk.
Ik mocht ze wel tegen betaling meenemen en zelf ergens laten monteren, maar ja waar regel ik dat en mijn frans is niet zo bon, bovendien wilde ik het klaar hebben.
Dus zijn er een paar andere banden voor om gekomen, van de "juiste" maat.
De trilling is weg, maar niet helemaal de bedoeling.Beetje jammer.
Maaaar, ik kom vanochtend bij euromaster, kijken ze naar mijn auto, willen ze de banden niet monteren, want ze staan niet op de lijst voor een VW Transporter T5, afwijkende hoogtemaat.
Ik heb nog aangeboden om op papier te zetten dat ik zelf de verantwoording op me neem. Maar ze waren onverbiddelijk.
Ik mocht ze wel tegen betaling meenemen en zelf ergens laten monteren, maar ja waar regel ik dat en mijn frans is niet zo bon, bovendien wilde ik het klaar hebben.
Dus zijn er een paar andere banden voor om gekomen, van de "juiste" maat.
De trilling is weg, maar niet helemaal de bedoeling.Beetje jammer.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Balen zeg!
Je dacht vast in eerste instantie dat je in een opname van Bananensplit terecht was gekomen.
Mvg,
Charles
Je dacht vast in eerste instantie dat je in een opname van Bananensplit terecht was gekomen.
Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos
Dat is ook mijn ervaring met Euromaster.... voeren zelfs geen noodreparatie uit. Puur vanwege schuld-aansprakelijkheid als er iets mis gaat waar de banden dan mee te maken kunnen hebben.
Groet, Ronald
- krekwakwol
Dat ja, ik dacht bij een degelijke organisatie banden te bestellen en laten monteren, maar iets te degelijk in dit geval.
Maar om het verhaal positief te houden, verder wel heel vriendelijk en meedenkend en de bestelde banden had ik verder geen omkijken naar.
En waar ik blij mee was is dat de manager redelijk engels sprak.
Maar om het verhaal positief te houden, verder wel heel vriendelijk en meedenkend en de bestelde banden had ik verder geen omkijken naar.
En waar ik blij mee was is dat de manager redelijk engels sprak.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Dat is in het buitenland altijd wel iets om rekening mee te houden, soms zijn ze een stuk strenger dan hier. Hier bij ons mag naar ik begrijp relatief veel, zolang je snelheidsmeter maar niet te weinig gaat aangeven, of de banden een te lage lastindex voor jouw max. aslasten hebben. Ook bijv. in Duitsland kun je niet zomaar andere banden monteren dan door de fabrikant aangegeven, c.q. bij hun RDW (??) ingeschreven voor je auto. Als je het wel doet, moet je dat weer apart door de TüV of zo laten goedkeuren en inschrijven, als ik de verhalen op het Duitse forum zo begrijp. België schijnt ook nogal moeilijk te zijn.krekwakwol schreef: 22 sep 2023, 17:48 Hier in Frankrijk dinsdag besteld, vandaag binnen dus dat is netjes.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- krekwakwol
@Bart, hoe doen jullie dat dan in het buitenland als je een nieuwe band nodig hebt, jullie rijden toch op 225/70-16, die is nog hoger.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Wij hebben nog nooit in het buitenland een complete set rondom laten vervangen. Als wij een vakantie gaan doen met slechte wegen, nemen wij een compleet reservewiel mee, achterop, én een losse reserveband, onderop. Met het idee dat als we het reservewiel moeten inzetten, en de kapotte band evt. niet meer te redden is, een bandenboer die losse band wel op de velg wil leggen en balanceren, zodat we dan weer een reservewiel hebben.krekwakwol schreef: 24 sep 2023, 22:36 @Bart, hoe doen jullie dat dan in het buitenland als je een nieuwe band nodig hebt, jullie rijden toch op 225/70-16, die is nog hoger.
Tot nu toe nog nooit een probleem gehad, behalve die éne keer die we boven beschreven waar we de losse band níet bij ons hadden en we vervolgens nergens binnen een paar dagen een losse vervangende band konden krijgen…
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- krekwakwol
Juist, op die manier, duidelijk!
Misschien als ik de bus verderop had gezet en één voor één met een wiel was gekomen, hadden ze de banden wel ge monteerd
Maar goed het is opgelost.
Misschien als ik de bus verderop had gezet en één voor één met een wiel was gekomen, hadden ze de banden wel ge monteerd
Maar goed het is opgelost.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008