Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aantal vragen: 75kw, roest en distributieriem vervanging

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Aantal vragen: 75kw, roest en distributieriem vervanging

Bericht door eindgebruiker »

Hella schreef: 24 sep 2023, 17:36 Het is volstrekt onzinnig om voor een bijna 30 jaar oude camperbus
26 jaar
Na al die jaren en zeker de km stand zijn dergelijke voertuigen economisch afgeschreven.
Blijkbaar niet.
iRon
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2023, 19:22

Re: Aantal vragen: 75kw, roest en distributieriem vervanging

Bericht door iRon »

Hanz schreef: 22 sep 2023, 18:19Ik twijfel er niet aan dat je serieus op zoek bent maar helaas is de harde werkelijkheid dat je voor die prijs niet veel kunt verwachten.
Als je goed had gelezen, schreef ik al 'pay peanuts, get monkeys'. We beseffen ons erg goed dat je voor een minimaal bedrag geen paleis op wielen kan en hoeft te verwachten. Dit leek een mooie kans, maar was het niet. En door :-)
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Aantal vragen: 75kw, roest en distributieriem vervanging

Bericht door Hella »

Na al die jaren en zeker de km stand zijn dergelijke voertuigen economisch afgeschreven.
Blijkbaar niet.
[/quote]

Ik schreef dus 'economisch afgeschreven' ; de prijzen die nu worden gevraagd (betaald) zijn gebaseerd op 'emotie' dus zonder enige vorm van financiele afweging. Dat blijkt wel uit dit forum dat bol staat van mankementen/roest aan dit soort oude(re) camperbussen.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2711
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Aantal vragen: 75kw, roest en distributieriem vervanging

Bericht door Erdem50 »

Hella schreef: 25 sep 2023, 12:35
Na al die jaren en zeker de km stand zijn dergelijke voertuigen economisch afgeschreven.
Blijkbaar niet.
Ik schreef dus 'economisch afgeschreven' ; de prijzen die nu worden gevraagd (betaald) zijn gebaseerd op 'emotie' dus zonder enige vorm van financiele afweging. Dat blijkt wel uit dit forum dat bol staat van mankementen/roest aan dit soort oude(re) camperbussen.
[/quote]

Dus als het aan jou ligt moeten alle oude campers, of überhaupt auto’s naar de sloop?

Mensen zien het ook als hobby en dat mag geld kosten. Niet alles wat we in het leven doen is een financiële afweging.

Dat het forum hiermee bol staat is toch niet gek of wel? Dit forum is juist om oplossingen te vinden dus is gevuld met allemaal goede informatie.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Aantal vragen: 75kw, roest en distributieriem vervanging

Bericht door eindgebruiker »

(Kans op) mankementen/roest kun je prima meenemen in je financiële afweging. Daar rolt dan een bepaald bedrag/budget uit. Dat bedrag is ruim boven nul, blijkt uit heel veel berichten hier op dit forum, en op Marktplaats.
Plaats reactie