Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp gevraagd bij california kabelboom

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Niels4x4
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 mei 2018, 23:00
Locatie: Rhenen

Re: Hulp gevraagd bij california kabelboom

Bericht door Niels4x4 »

Ja precies. Ik vind die bakken met draaiconsoles te hoog. Zit altijd tegen de raamstijl aan te loeren met de draaiplateau's. Ook zakt de stoel een stukje met draaien meen ik.
Vandaar dat ik toch naar origineel westy ga. De ruimte is isd wel erg handig.

Ja die kachel heb ik er ook in en idd zat die op de 2e accu.
Willen hem op de zekeringenkast in de b stijl er bij steken waar nog een plek open is.
Gaat goedkomen!
Met vriendelijke groet,
Niels
T4 TDI AXL syncro 2002
Niels4x4
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 mei 2018, 23:00
Locatie: Rhenen

Re: Hulp gevraagd bij california kabelboom

Bericht door Niels4x4 »

Het laaste waar we mee zitten is de aansluiting van de buitentemperatuursensor G17.
Hebben de Nederlandse originele werkplaatshandboeken maar in degene vanaf 98 zit het campergedeelte niet in.
Wel in degene vanaf 96.
Interieur/kabelboom is van het laaste type.
Bus is van 2002.

Is het een en dezelfde sensor? En zoja kan dan sensor beide functies bedienen.
Willen nu een stekker verbinding maken aan de sensorkabel en dan de cali hier stekkeren zodat het demontabel blijft.

Is dit handig of is er een betere optie.

Hoor het graag.

Groet Niels
Met vriendelijke groet,
Niels
T4 TDI AXL syncro 2002
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 763
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Hulp gevraagd bij california kabelboom

Bericht door limburger »

Niels4x4 schreef: 08 sep 2023, 14:49 Ja precies. Ik vind die bakken met draaiconsoles te hoog. Zit altijd tegen de raamstijl aan te loeren met de draaiplateau's. Ook zakt de stoel een stukje met draaien meen ik.
Vandaar dat ik toch naar origineel westy ga. De ruimte is isd wel erg handig.
als je een draaiplateau op een originele console plaatst komt de stoel inderdaad hoger. mocht je geen originele draaiconsole kunnen vinden... dan kun je ook kijken voor een draaiplateau met kluis, hierbij wordt geen gebruik van de originele console gemaakt en blijft de stoelhoogte wel hetzelfde.

:driveT4 :T44EVER
Niels4x4
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 mei 2018, 23:00
Locatie: Rhenen

Re: Hulp gevraagd bij california kabelboom

Bericht door Niels4x4 »

Ondertussen verder geklust en het interieur zit er in maar nog niet klaar. Qat nog te doen.
Elektra zit er zover in op de buitentemperatuur meter na. Nog niet over uit hoe, evt met een eigen sensor.
Dan de elektra testen.
Bedframe rechts aanpassen.
Airco uitstroom maken zoals Jorrit indertijd dat heeft gedaan. Ook een heel gepiel maar wel het handigst en netjes.
En de standkachel aansluiten op de diesel en in en uitlaat monteren. Wie weet waar in een originele situatie de diesel vandaan komt?
Standaard zit er bij mijn bus waterverwarmer op maar helaas geen luchtverwarmer. Bedenk me nu dat daar misschien een aftakking is te maken.
Heb wel gezien dat er boven op de tank iets kan met een T-stuk.

En lig je lekker onder je bus te prutsen en tik je wat roest van de uitlaat af, krijg je gelijk een nieuwe verrassing..... gaten .. Het lijkt de originele nog te zijn dus dat mag dan ook wel.
Wil dan evt een geheel nieuwe rvs uitlaat en daar is naar gekeken qua kosten. Auspuff Hannover heeft wel wat moois en goede recensies in de heimat.
Maar dat is 1,5 inch en kan het ook laten maken in 2 inch bij een ander. Voordeel hiervan is dat het word gemonteerd. Weet hier de prijs nog niet van maar is de grotere diameter de meerprijs waard?

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Niels
T4 TDI AXL syncro 2002
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Hulp gevraagd bij california kabelboom

Bericht door SyncRoon »

Ik heb onder de T5 een Fox geplaatst vanaf de DPF. Tot nu toe heel tevreden, geen extra geluid rammelvrij en verder onopvallend dus. Enige was dat transitie tussen DPF en 1e demper de rvs buis toch wel ruimer was dan de voorbuis. Ik heb daar een 1mm plaatje als shim tussen gewikkeld met montagepasta voor zekerheid gasdicht.

https://www.fox-sportauspuff.de/index.p ... anguage=en&
Groet, Ronald
Plaats reactie