Hallo,
Ik heb een vw t4 1.9 tb uit 1998.
Ik heb een diesel lek en ben aan het zoeken waar het vandaan komt.
Nu zie ik dat waar dat zwart rubbertje met kort buisje zit altijd vol met diesel staat en als ik dat er af haal en gas geef daar veel diesel uit spuit. (Zie foto)
Is dat normaal, heeft dat een functie,en kan iemand mij vertellen wat de naam is van dat hele ding (paddestoel)?
Alvast merci!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Dieselpomp paddestoel lekkage?
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Dieselpomp paddestoel lekkage?
Dat is geen pomp die normaalgezien op een T4 (ABL) zit , maar komt waarschijnlijk uit een ander type wagen . ( Golf of Audi of zo)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Dieselpomp paddestoel lekkage?
Dag Pascal, dat klopt, Motor is idd een jaar geleden verwisseld en komt uit een vw pasat als ik me niet vergis.
Enig idee wat dat kan zijn in dit geval?
Grtn
Enig idee wat dat kan zijn in dit geval?
Grtn
Re: Dieselpomp paddestoel lekkage?
Als ik even surf over het internet denk ik dat het een:
hoge druk injectie pomp is?
Type nummer: 1 465 530 828
Ik heb het hoedje er een keer af gevezen. Binnenkant huis staat een bodempje diesel tot aan dat ventiel waar het onder druk dan uit spuit.
hoge druk injectie pomp is?
Type nummer: 1 465 530 828
Ik heb het hoedje er een keer af gevezen. Binnenkant huis staat een bodempje diesel tot aan dat ventiel waar het onder druk dan uit spuit.
Re: Dieselpomp paddestoel lekkage?
Datis de beluchting van het daarbovenzittend membraan, hoogstwaarschijnlijk is dan het o ringetje lek welke door dat membraan bedient word om de inspuithoeveelheid in de pomp te regelen, o ringetje hebben ze ook bij een hydrauliekshop, VW of Bosch doen net of ze dat niet meer hebben. kost ook niet veel, maar is wel een bult werk om te vervangen.
succes
succes
Groet, Bart