Hallo allemaal, ik heb een terug komende melding van laag koelvloeistof niveau, als ik de dop losdraai komt vloeistof weer omhoog en is de melding weg.
Er zit geen sludg in oliedop en zie ook geen rook, verliest niet of nauwelijks koelvloeistof.
Wat mij wel is opgevallen dat na het rijden het regenereren ( draaien van een de koelvan? ) niet meer ingeschakeld word.
Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?
VW T6 105 PK bj 2017 motorcode cxg ( denk ik )
Ik hoor het graag, alvast bedankt. Gr Rob.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jul 2021, 21:23
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Woodworks schreef: 20 mar 2019, 09:40 Hier hetzelfde probleem met de buis naar egr klep. Is idd ook onder garantie vervangen maar toch ben ik bang dat er meer problemen gaan komen. Als ik m’n bus in sportstand zet is het terug schakelen ook geen soepel overschakelen meer en vorige week kreeg ik op dashboard een melding check oliepeil. Zat dus geen druppel meer in. 43000km op de teller en vorig jaar olie en filters laten doen.
Hoe is dit opgelost?
Ik ben nu al toe aan de 3e buis in een half jaar tijd.
Hij scheurt keer op keer.
Iemand de oplossing?
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Hoe is dit opgelost?Cmvandrunen schreef: 17 mar 2019, 21:53 Bij mij is al 2x een buis welke bevestigd zit aan de egr vervangen. Beide keren gescheurd waardoor ik binnen in de uitlaatgassen zat. Wel beide keren gerepareerd onder garantie
Ik ben in een half jaar tijd al toe aan de 3e buis.
Blijft keer op keer scheuren.
Weet iemand de oplossing?
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Hoe is dit opgelost?
Ik ben nu al toe aan de 3e buis in een half jaar tijd.
Hij scheurt keer op keer.
Iemand de oplossing?
[/quote]
Sorry voor de late reactie, gekkenhuis op het werk.
Maar, ondertussen heb ik een nieuwe motor. Ze hebben toen de tijd een soort upgrade gehad met de egtbuizen. Beter materiaal ofzo. Sinds dien geen problemen meer gehad. Na de motor wissel zijn er nog veel problemen geweest maar alles is onder garantie vervangen. En dan te bedenken dat de bus bijna 5 jaar oud was en net 126k op de teller had.
Ik ben nu al toe aan de 3e buis in een half jaar tijd.
Hij scheurt keer op keer.
Iemand de oplossing?
[/quote]
Sorry voor de late reactie, gekkenhuis op het werk.
Maar, ondertussen heb ik een nieuwe motor. Ze hebben toen de tijd een soort upgrade gehad met de egtbuizen. Beter materiaal ofzo. Sinds dien geen problemen meer gehad. Na de motor wissel zijn er nog veel problemen geweest maar alles is onder garantie vervangen. En dan te bedenken dat de bus bijna 5 jaar oud was en net 126k op de teller had.
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
goedemiddag Team weet iemand wat het ongeveer gaat kostten om de lekkage te verhelpen van de egr koeling te laten repareren hij verbruikt nu 1 liter in 2 maanden
mvg v jopie55
mvg v jopie55
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Enne, hoeveel km rij je dan? Of staat ie stil?jopie55 schreef: 25 okt 2023, 15:34 goedemiddag Team weet iemand wat het ongeveer gaat kostten om de lekkage te verhelpen van de egr koeling te laten repareren hij verbruikt nu 1 liter in 2 maanden
mvg v jopie55
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--