Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bearlock

vragen over de T5
Plaats reactie
Lisboa

Bearlock

Bericht door Lisboa »

Wij zijn voornemens om een Bearlock in te laten bouwen in onze T5.
Het lijkt een goed systeem, maar wat als je afgesleept wordt terwijl de Bearlock is ingeschakeld?
Is dan meteen je versnellingsbak naar de haaien, en kun je meteen door naar de dealer om daar veel van je zuurverdiende geld achter te laten? Er zijn vele gemeentes waar een afsleep regeling van kracht is, dan heb ik het nog niet eens over de gasten uit Polen e.o.

Wie heeft er ervaring met de Bearlock?

Groet,

Luuk
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Bearlock

Bericht door HP Hulscher »

ik denk dat als polen je auto afslepen je een groter probleem hebt dan een kapotte versnelling............. maar volgens halen slepers alle 4 de wielen van de grond als ze het slachtoffer niet uit de versnelling kunnen zetten. voorwielen in de takel en evt. achterwielen op wielbokken. Ze zijn hoe dan ook verantwoordelijk voor schade. Check na sleep daarom altijd heel erg goed je (lm) velgen!!
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Lisboa

Re: Bearlock

Bericht door Lisboa »

De Bearlock is inmiddels ingebouwd, netjes afgewerkt en als de sleutel er niet in zit bijna onzichtbaar.
Tijdens het inbouwen kwam er nog iemand langs in opdracht van het SCM,
er werd een steekproef uitgevoerd op de installatie van de Bearlock in mijn T5. Kan nooit kwaad toch?

Bij het het inbouwstation was onze vraag ook niet eerder voorbij gekomen en wisten er ook niet direct een antwoordt op.
Iets later volgde het antwoord en is misschien wel erg simpel:
Door de ingeschakelde Bearlock staat het voertuig in z'n achteruit,
door eventueel vooruit verplaatsen/verslepen draait de boel kapot :ie .

Hopelijk heeft nog niemand dit ooit meegemaakt, maar ik ben me er nu in ieder geval van bewust.
Wellicht is het een idee om zo af en toe eens een paar goede foto's rondom van je T5 te maken en deze op te slaan op internet.
Dit om te kunnen aantonen, dat eventuele (sleep)schade er eerder niet op zat.

:T54LIFE
Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Bearlock

Bericht door Henk-1 »

Hoi Luuk,

Bearlock ervaring heb ik, het bevalt goed

wegslepen, ik denk dat ze de voorkant van je T5 optillen onder de voorbanden en dan gaat er niet stuk

Afbeelding
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Lisboa

Re: Bearlock

Bericht door Lisboa »

Ha die Henk,

Ik had wel verwacht dat jij er ervaring mee zou hebben, de T5 is voledig casco verzekerd maar toch probeer je zo zuinig mogelijk te zijn op je spullen. Gisteravond zag ik bij de Mac (22.30u) in Apeldoorn hoe een Mercedes Benz van de ene trailer op een andere autoambulance werd gesleept, ging erg makkelijk. 24 uurs handel?
Zelf zit ik s'avonds veel op de weg naar huis toe, heel trailers met PL/CH kentekens. Het moet toch de moeite waard zijn om hier auto's te komen halen?

Groet,

Luuk
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: Bearlock

Bericht door zwoegerd »

Ik zit nog te twijfelen tussen een elektronisch alarm systeem of een bearlock.
Het inbouw bedrijf waar ik altijd kom kennen bearlock wel, maar weten er verder niks over.
De prijs van een klasse 3 alarm ligt rond de 650 euro kant en klaar en de bediening gaat dan via de knoppen op je sleutel.
Nu is mijn vraag wat zijn de kosten van een bearlock beveiliging ongeveer en wat zal het beste zijn?
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Bearlock

Bericht door Johan191 »

Kom anders naar de nieuwjaarsmeeting, de firma Bearlock is daar om al jullie vragen te beantwoorden en om ervaringen met de bearlock door de eigenaren in ontvangst te nemen. :toppie
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: Bearlock

Bericht door zwoegerd »

Johan191 schreef:Kom anders naar de nieuwjaarsmeeting, de firma Bearlock is daar om al jullie vragen te beantwoorden en om ervaringen met de bearlock door de eigenaren in ontvangst te nemen. :toppie
Ik zou wel willen, maar ben in dat weekend niet in de gelegenheid om te komen.
Wist het ook te laat, ben sinds 2 weken bezitter van t5 met 128 kw en ben zo op jullie forum gekomen door de aanschaf van de transporter.
Plaats reactie