Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring schuiframen met hor

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Puwya
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2023, 18:34

Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Puwya »

Hallo! Ik ben momenteel bezig met de conversie van mijn VW T6 naar een lichte vracht/camper en sta op het punt om ramen te installeren.

Mijn voorkeur ging naar flush schuiframen die gelijk liggen over het volledige vlak, maar deze zijn niet te krijgen met een hor. Aangezien ik een hor wel heel belangrijk vind om muggen in de zomer buiten te houden, overweeg ik nu ramen van Glaslookdiscounter (https://www.glaslookdiscounter.nl/vw-tr ... echts.html) die schuiframen met ingebouwde horren aanbieden. Aangezien deze zelfs duurder zijn dan flush ramen van TransporterHQ, ben ik benieuwd naar ervaringen.

Zijn er hier mensen die deze ramen van Glaslookdiscounter hebben geïnstalleerd? Hoe is de kwaliteit en hoe goed functioneren de ingebouwde horren? Zijn er eventuele alternatieven die jullie aanraden?
Alle informatie en ervaringen zijn zeer welkom!

Bedankt, Puwya.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door SyncRoon »

Ik heb zelf een set van kiravans geplaatst, was toch stuk goedkoper. Van glaslookdiscounter heb ik een ruit in de klep geplaatst (naar tevredenheid). Ik heb niet de ramen van glaslookdiscounter genomen want ik heb liever universele hor dan een merkgebonden/vaste hor mocht dat stuk gaan. Ik heb het niet nagevraagd, weet dus niet zeker of de hor vast gemonteerd zit of uitneembaar is. Vast is gewoon knudde als je als passagier ernaast zit.
Groet, Ronald
Puwya
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2023, 18:34

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Puwya »

SyncRoon schreef: 15 nov 2023, 22:33 Ik heb zelf een set van kiravans geplaatst, was toch stuk goedkoper. Van glaslookdiscounter heb ik een ruit in de klep geplaatst (naar tevredenheid). Ik heb niet de ramen van glaslookdiscounter genomen want ik heb liever universele hor dan een merkgebonden/vaste hor mocht dat stuk gaan. Ik heb het niet nagevraagd, weet dus niet zeker of de hor vast gemonteerd zit of uitneembaar is. Vast is gewoon knudde als je als passagier ernaast zit.
Zou natuurlijk een oplossing zijn universele horren dan kan ik mischien alsnog voor de flush ramen gaan. Heb je een link van deze universele horren? Kan er online nergens terugvinden.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door krekwakwol »

Ik denk dat Ronald deze bedoeld van de Poptopshop.
https://www.poptopshop.nl/a-25784637/t5 ... escription

Alleen moeten deze tijdens het rijden verwijderd worden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Multivan Generation »

Volkswagen levert toch zelf gewoon flush schuiframen?
Qua zicht vind ik die het mooiste er uit zien.
Losse horren daarvoor beschikbaar.
Als je de laatste versie koopt dan heb je de meest geëvolueerde versie. En ja er zijn heel veel updates geweest na de introductie van dat systeem in 2003.
Koop nieuwe en geen gebruikte, zodat je zeker weet dat je de meest recente koopt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Puwya
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2023, 18:34

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Puwya »

Multivan Generation schreef: 16 nov 2023, 10:32 Volkswagen levert toch zelf gewoon flush schuiframen?
Qua zicht vind ik die het mooiste er uit zien.
Losse horren daarvoor beschikbaar.
Als je de laatste versie koopt dan heb je de meest geëvolueerde versie. En ja er zijn heel veel updates geweest na de introductie van dat systeem in 2003.
Koop nieuwe en geen gebruikte, zodat je zeker weet dat je de meest recente koopt.
Klopt, Volkswagen levert zelf ook flush schuiframen. Deze staan er blijkbaar om bekent dat ze gaan lekken en zijn me al meermaals afgeraden. Zijn ook nog eens een heel pak duurder, en die losse horren kosten dan ook nog eens een hoop geld. :nuts
Puwya
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2023, 18:34

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Puwya »

krekwakwol schreef: 16 nov 2023, 10:12 Ik denk dat Ronald deze bedoeld van de Poptopshop.
https://www.poptopshop.nl/a-25784637/t5 ... escription

Alleen moeten deze tijdens het rijden verwijderd worden.
Wel vervelend dat ze steeds moeten verwijderd worden. Is ook een rooster en geen hor :gekte
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door krekwakwol »

Zit een hor in het rooster.

Ik heb net als Ronald ook de Kiravans schuifruit, deze heeft een waterafvoer aan de buitenkant van de carrosserie, zoals je hier kunt zien viewtopic.php?t=63791&start=30
Rechts heb ik een origineel getinte zijruit in de schuifdeur, omdat dit beter zicht geeft naar buiten tijdens het rechtsafslaan.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Multivan Generation »

Puwya schreef: 16 nov 2023, 10:39
Multivan Generation schreef: 16 nov 2023, 10:32 Volkswagen levert toch zelf gewoon flush schuiframen?
Qua zicht vind ik die het mooiste er uit zien.
Losse horren daarvoor beschikbaar.
Als je de laatste versie koopt dan heb je de meest geëvolueerde versie. En ja er zijn heel veel updates geweest na de introductie van dat systeem in 2003.
Koop nieuwe en geen gebruikte, zodat je zeker weet dat je de meest recente koopt.
Klopt, Volkswagen levert zelf ook flush schuiframen. Deze staan er blijkbaar om bekent dat ze gaan lekken en zijn me al meermaals afgeraden. Zijn ook nog eens een heel pak duurder, en die losse horren kosten dan ook nog eens een hoop geld. :nuts
Daarom schreef ik ook dat je de laatste versie moest hebben. Daarover heb ik nog geen problemen gehoord.
En ja ze zijn duurder.. maar soms is de prijs niet de hoogste afweging maar maak je een keuze gebaseerd op andere afwegingen, zoals bijvoorbeeld looks, functionaliteit, gebruiksgemak.

Succes met jouw bouwplannen. Moet hij ook als camper gekeurd gaan worden in België? Zo ja, dan zijn schuifruiten jouw zowat laagste horde die genomen moet gaan worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Puwya
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2023, 18:34

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Puwya »

Multivan Generation schreef: 16 nov 2023, 10:56
Puwya schreef: 16 nov 2023, 10:39
Multivan Generation schreef: 16 nov 2023, 10:32 Volkswagen levert toch zelf gewoon flush schuiframen?
Qua zicht vind ik die het mooiste er uit zien.
Losse horren daarvoor beschikbaar.
Als je de laatste versie koopt dan heb je de meest geëvolueerde versie. En ja er zijn heel veel updates geweest na de introductie van dat systeem in 2003.
Koop nieuwe en geen gebruikte, zodat je zeker weet dat je de meest recente koopt.
Klopt, Volkswagen levert zelf ook flush schuiframen. Deze staan er blijkbaar om bekent dat ze gaan lekken en zijn me al meermaals afgeraden. Zijn ook nog eens een heel pak duurder, en die losse horren kosten dan ook nog eens een hoop geld. :nuts
Daarom schreef ik ook dat je de laatste versie moest hebben. Daarover heb ik nog geen problemen gehoord.
En ja ze zijn duurder.. maar soms is de prijs niet de hoogste afweging maar maak je een keuze gebaseerd op andere afwegingen, zoals bijvoorbeeld looks, functionaliteit, gebruiksgemak.

Succes met jouw bouwplannen. Moet hij ook als camper gekeurd gaan worden in België? Zo ja, dan zijn schuifruiten jouw zowat laagste horde die genomen moet gaan worden..
Busje gaat niet worden gekeurd als camper, te veel gedoe. Voor de ramen ga ik wel een homologatie ondergaan en opnieuw laten keuren als lichte vracht. Originele ramen lijken me gewoon te duur voor dan nog het risico te lopen dat ze dan gaan lekken. De flush ramen van Transport HQ zijn lekvrij en de helft van de prijs alleen kan ik nergens een praktische optie vinden voor de horren. Ben er zeker van dat ik me ga ergeren aan de ramen als ik de hor telkens in moet zetten en uitnemen.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door SyncRoon »

Ik hoop dat je jezelf (op termijn) niet gaat ergeren aan een vaste hor. Heb je al geinformeerd bij glaslookdiscounter hoe die horren gemonteerd zitten en wel/niet uitneembaar of vervangbaar? Losse hor is ronduit praktischer want dan kan je het open raampje nog gewoon gebruiken om spul naar buiten/binnen te gooien of om lekker vanuit de bus te kunnen fotograferen.
Groet, Ronald
Puwya
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2023, 18:34

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door Puwya »

SyncRoon schreef: 16 nov 2023, 16:10 Ik hoop dat je jezelf (op termijn) niet gaat ergeren aan een vaste hor. Heb je al geinformeerd bij glaslookdiscounter hoe die horren gemonteerd zitten en wel/niet uitneembaar of vervangbaar? Losse hor is ronduit praktischer want dan kan je het open raampje nog gewoon gebruiken om spul naar buiten/binnen te gooien of om lekker vanuit de bus te kunnen fotograferen.
Weet niet of ze vervangbaar zijn, kan ik inderdaad best eens navragen. Had op een filmje van hun wel gezien dat je ze aan de kant kan schuiven. Heb je zelf lossen horren in je busje? Zo ja waar heb je deze gekocht?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door SyncRoon »

Ik gebruik geen hor in de ramen. Misschien als ik ooit weer eens in midgesland kom. In het tentdoek van mijn hefdak zitten vaste horren.
Groet, Ronald
mqaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2023, 15:18

Re: Ervaring schuiframen met hor

Bericht door mqaa »

Multivan Generation schreef: 16 nov 2023, 10:56 Moet hij ook als camper gekeurd gaan worden in België? Zo ja, dan zijn schuifruiten jouw zowat laagste horde die genomen moet gaan worden..
Mogen schuiframen niet in België maar wel in Nederland?
Plaats reactie