Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekstroom 0,6A

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lekstroom 0,6A

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt ook handmatig ingrijpen door een schakelaartje tussen de aanstuur-min van de cyrix te zetten. Dan regel je handmatig zelf de mogelijkheid van koppelen en dan kan soms wel eens handig zijn.

DCDC booster zou in uw geval niet nodig moeten zijn, want geen slimme dynamo.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Lekstroom 0,6A

Bericht door Muug »

Ja, wel, het hele idee van die cyrix relais was om er geen omkijken meer naar te hebben. Dat was inderdaad het geval bij twee loodzuur accu's, maar nu met die LFP-accu is het dus weer om zeep. :knipoog Als ik een schakelaar moet gebruiken, dan kan ik ook weer gewoon die ouwe relais plaatsen en die cyrix te koop zetten. :lach Wordt vervolgd.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lekstroom 0,6A

Bericht door Multivan Generation »

Je gedachte is even iets te kort door de bocht denk ik. In de zomer gebruiken we hem automatisch.
Maar in de winter wil je je startaccu toch echt voorrang geven en gebruik je jouw huishoudaccu bijna niet.

Omgekeerd, met acculader kun je dan je huishoudaccu eventueel op 14,7 volt laden (AGM) en dat vindt een start(lood)accu niet zo tof.

Dus vandaar..

In deze periode een dag laden laden via externe aansluiting, dan zet ik hem op automatisch, zodat beide accu's vol geladen worden en zodoende beter tegen de vorst kunnen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie