Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

vragen over de T5
Plaats reactie
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door arjankraaijkamp »

Naar wat speur werk ben ik er achter gekomen dat ik lekstroom heb op zekering 3 op de bovenste zekeringkast in het midden van het dashboard
Deze is volgens het plaatje van de toeter maar de bijbehorende tekst zegt Onboard supply control unit -J519- 30 (T73b/39)
Zekeringen
Zekeringen
Als ik de zekering verwijder dan doen heel wat dingen het niet zo als de richtingaanwijzers ruitenwisser cruise contol en climate control dus dat lijkt wel te koppen
Als ik de zekering terug doe Als contact uit is dan is de lekstroom weg tot je de deur open doet en weer dicht dan is de lekstroom weer terug

Ik heb ook even veder gezocht wat hij precies doet bij de Onboard supply control unit en dan is stekker 73b pin 39 de stroom aanvoer van de Onboard supply control unit
Stekker overzicht
Stekker overzicht
En toen loopt mijn spoor een beetje dood naar het vinden van het probleem en dus ook de oplossing betekent het dat ik dat onderdeel moet vervangen of kan ik nog meer meten om zeker te weten of dit het probleem is of er nog andere verbruiker aan de Onboard supply control unit zitten die lekstroom veroorzaken want er zitten zo veel onderdelen aan gekoppeld

Wie heeft hier ervaring mee of weet goede raad
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door Erwin L »

Eerste ingeving: haal het interieurlampje (of het hele armatuur) er eens uit ?
T5 1,9 Tdi 2004
Fredkolen
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2024, 08:48

Re: Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door Fredkolen »

Is het niet zo dat de computer in de auto eerst in rust stand moet komen omdat je op zekering 3 stroom houdt. En heb je verder gekeken of je op meer zekeringen lekstroom hebt.
Fredkolen
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2024, 08:48

Re: Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door Fredkolen »

Heb je toevallig een trekhaak met jeagerstekker ? Die grijze kastjes willen nog wel eens storing veroorzaken
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door arjankraaijkamp »

Fredkolen schreef: 21 jan 2024, 19:16 Is het niet zo dat de computer in de auto eerst in rust stand moet komen omdat je op zekering 3 stroom houdt. En heb je verder gekeken of je op meer zekeringen lekstroom hebt.
De bus is in rust op dat moment voor dat hij in rust gaat verbruikt er 0,80 a en in rust 0,23 zonder zekering drie er uit 0.03 en dan zekering drie terug gebruikt hij 0,05 tot je de deur opend dan is het weer 0,80 en naar even wachten 0,23 dit zakt dan niet veder zelfs niet naar 3 uur
Fredkolen schreef: 21 jan 2024, 19:26 Heb je toevallig een trekhaak met jeagerstekker ? Die grijze kastjes willen nog wel eens storing veroorzaken
Er zit inderdaad zo een stekker onder dat is een goede om naar te gaan kijken nu alleen het kastje zoeken haha
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Fredkolen
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2024, 08:48

Re: Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door Fredkolen »

Bij mij was er water ingekomen. Was wel een bmw maar had ook een leeg lopende accu. Printplaat in grijze kastje gecorrodeerd. Succes
Fredkolen
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2024, 08:48

Re: Lekstroom op zekering 3 j519 bcm

Bericht door Fredkolen »

Deze hangen vaak in de buurt van achterlicht of liggen op de grond dan eerder kans op vocht
Plaats reactie