Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stoel/bijrijdersbank upgrade

vragen over de T4
Plaats reactie
pino
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:52

Stoel/bijrijdersbank upgrade

Bericht door pino »

Dag allemaal,

Omdat er gezinsuitbreiding op de planning staat (medische redenen enzo, lang verhaal) en wij nog geen grotere camper kunnen aanschaffen, zijn wij aan het kijken om onze T4 wat upgrades te geven om wat toekomstbestendiger te zijn. Daarom zou ik de bijrijdersstoel willen vervangen voor een bijrijdersbankje met driepuntsgordel zodat wij met kind enigszins veilig voorin kunnen zitten.

Nu kan ik daar een originele T4 bijrijdersbank voor plaatsen, maar zo'n bankje vind ik nou niet per se prettig voor lange afstanden. Zijn er mensen die een andere bijrijdersbank hebben geplaatst in een T4 mét draaiplateau die dan ook iets comfortabeler zit? Ik heb gelezen op het forum dat er mensen zijn die een bijrijdersbankje voor een T5 hebben ingebouwd, alleen zag ik daar niet zoveel praktische info of foto's bij.

Ook vroeg ik mij af of er iemand is die zijn stoelen opnieuw heeft laten bekleden. Ik ben benieuwd waar ik aan moet denken qua prijs.

Alvast dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 667
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Stoel/bijrijdersbank upgrade

Bericht door Jan anno NU »

Hou je er rekening mee dat elke wijziging in het aantal zitplaatsen gekeurd moet worden , bevestiging e.d. , door de RDW
Afhankelijk van wat er op kenteken staat.
Anders ben je domweg niet verzekerd bij een ongeval.
T4 2,5 TDI 2002
pino
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:52

Re: Stoel/bijrijdersbank upgrade

Bericht door pino »

Jan anno NU schreef: 23 jan 2024, 08:30 Hou je er rekening mee dat elke wijziging in het aantal zitplaatsen gekeurd moet worden , bevestiging e.d. , door de RDW
Afhankelijk van wat er op kenteken staat.
Anders ben je domweg niet verzekerd bij een ongeval.
Dat is goed om rekening mee te houden idd. Onze buscamper staat met 6 zitplaatsen op kenteken. Het lijkt me dat ik dat niet opnieuw hoeft te keuren dan?
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 667
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Stoel/bijrijdersbank upgrade

Bericht door Jan anno NU »

pino schreef: 23 jan 2024, 09:17
Jan anno NU schreef: 23 jan 2024, 08:30 Hou je er rekening mee dat elke wijziging in het aantal zitplaatsen gekeurd moet worden , bevestiging e.d. , door de RDW
Afhankelijk van wat er op kenteken staat.
Anders ben je domweg niet verzekerd bij een ongeval.
Dat is goed om rekening mee te houden idd. Onze buscamper staat met 6 zitplaatsen op kenteken. Het lijkt me dat ik dat niet opnieuw hoeft te keuren dan?
Daar zal je wel mee weg komen dan.

Paar aandachtspunten:
Als je een bankje gaat plaatsen zal een aanwezige opbergbak aan het portier in de weg zitten.
Onze bus was af fabriek met een twee zits bankje en had 5 ! montagepunten op de vloer
Het model van de versnellingspook is ook net wat anders , meer naar voren.

Succes
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie