Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sckokdempers

vragen over de T4
Plaats reactie
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

heb vandaag voor nieuwe schokdemper monteert ,maar zag wel dat de aanslagrubber, vering flink beschadigd was
nu mijn vraag als ik er nieuwe opzet moet ik dan weer alles loshalen of kan je deze er zo opzetten
Bvd Leo
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33805
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: sckokdempers

Bericht door Multivan Generation »

Welk onderdeel bedoel je precies?
Heb je daar een foto van of kun je het in dit artikel vinden?
http://www.eldiape.com/schokdempers/schokdempers.htm

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

zijn rubbers die tussen het frame en de draagarm zitten daardoor gaat je wagen bonken als over slechte weg rijd
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

blijkbaar heeft nog nooit iemand vooraan de schokdemper vervangen ,want aan de bovenkant van de plaat zitten ze op
T4Twin0182
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Re: sckokdempers

Bericht door T4Twin0182 »

leokouter76 schreef: 14 jan 2024, 18:11 blijkbaar heeft nog nooit iemand vooraan de schokdemper vervangen ,want aan de bovenkant van de plaat zitten ze op
Als je de zoekfunctie gebruikt en even een aantal topics leest heb je antwoord op je vraag :) zie ook even het linkje van Peter (multivan generation, zeer bruikbare informatie.
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

heb ik gedaan en als ik op de link klik van peter grijpt mijn virusscanner in , en wat ik ook probeer ik kan deze site geen foto 's plaatsen
heb ze besteld bij autodoc hopen dat ze passen
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

T4Twin0182 schreef: 14 jan 2024, 20:35
leokouter76 schreef: 14 jan 2024, 18:11 blijkbaar heeft nog nooit iemand vooraan de schokdemper vervangen ,want aan de bovenkant van de plaat zitten ze op
Als je de zoekfunctie gebruikt en even een aantal topics leest heb je antwoord op je vraag :) zie ook even het linkje van Peter (multivan generation, zeer bruikbare informatie.
Dank je wel voor je reactie, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag [ van het kastje naar de muur ]
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 879
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: sckokdempers

Bericht door SyncRoon »

Leo, bedoel je nr. 10 in de tekening? Dat is een eindbuffer als je vering doorslaat. Daar gaat je wagen niet van bonken, eerder omdat je of te hard over bulten of door putten rijd, je veerring te slap is of vooras te zwaar belast en/of je versleten dempers hebt. Geen idee of je erbij kan met uitgeveerde voortrein en wiel eraf. Aan de vorm te zien lijkt die met een rand in een gat geborgd. Als je de oude er heel uit krijgt misschien met wat wringen smeren en geluk de nieuwe er in. Als de oude afbreekt en dat dingetje in het gat blijft zitten hoop ik dat je die kan doordrukken in het frame. anders wordt het demonteren :knipoog
Bijlagen
Screenshot 2024-01-14 at 21-24-22 VW Transporter Europe 1998 Front axle steering 41110 - Catcar.info.png
Groet, Ronald
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

deze info heb ik nodig
leokouter76
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 nov 2008, 20:19

Re: sckokdempers

Bericht door leokouter76 »

heb bij autodoc besteld en vandaag er opgezet en mijn wagen loop weer solide
Plaats reactie