Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ValkT4 stelt zich even voor

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
ValkT4
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:49

ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door ValkT4 »

Hoi,

Dat is even geleden dat ik op een forum heb aangemeld! Maar ben blij dat ze nog bestaan en deze ook nog eens actief is!

Ik zal me even voorstellen, ik ben David, 36 jaar, getrouwd en samen 2 dochters van 5 en 3 jaar wonend in Klazienaveen.

Sinds afgelopen zaterdag de eigenaar van een T4 uit '98
Gekocht bij een handelaar, maar ik ben de 2e particuliere eigenaar. Had hier voor een Touran 1t3 uit 2010, waar ik zo klaar mee was met de tsi motoren :censor

Vorige eigenaar is alleen niet zo heel zuinig met de buitenkant geweest.
Daarin tegen kan je niet zien aan de binnenkant dat er ruim 4ton mee is gereden :ikrij

Dus buitenkant heeft best dus wat aandacht nodig en de binnenkant wat comfortabelere opties. Want dat heeft deze niet
Zal eerdaags wat betere foto's plaatsen.

Hoop hier genoeg info te vinden en te krijgen over de transporter, maar denk dat dit wel goed komt
Bijlagen
1000038141-01.jpeg
1000038114-02.jpeg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier David en veel leesplezier op het forum.
Hulp en tips zijn hier altijd wel beschikbaar. Mooie kleur trouwens.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
ValkT4
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:49

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door ValkT4 »

krekwakwol schreef: 28 jan 2024, 22:42 Welkom hier David en veel leesplezier op het forum.
Hulp en tips zijn hier altijd wel beschikbaar. Mooie kleur trouwens.
Hey dankjewel. Vond de kleur ook wel is wat anders. En persoonlijk nog niet veel zien rijden, tot nu toe dan.

Lees plezier heb ik al zeker hier, man man man wat een hoop informatie :nuts
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 665
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door Jan anno NU »

Mooie kleur die wijsneus.
Die ze je niet veel , welkom op :wjw
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 473
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door Remco_T5 »

Mooie kleur, welkom :zwaai
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
ValkT4
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:49

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door ValkT4 »

Jan anno NU schreef: 29 jan 2024, 21:00 Mooie kleur die wijsneus.
Die ze je niet veel , welkom op :wjw
Dank jullie wel!
Maar is het zo'n bijzondere kleur dan?
Het is dan jammer dat de vorige eigenaar er dan zo mee om is gegaan... Lak laat los op de bumper en motorkap. En hier en daar nog wel wat dingen.

Leuk project voor de toekomst; carrosserie aanpakken en in goede staat terugbrengen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door Hanz »

ValkT4 schreef: 01 feb 2024, 19:05 Maar is het zo'n bijzondere kleur dan?
Dragon green, kleurcode LC6P. De kleurcode staat op de wagensticker die je in de buurt van de zekeringkast naast de stuurkolom vindt. En als het goed is zit hij ook in het instructieboekje.
De kleur is best wel lang gevoerd, van januari 1996 tot einde productie in 2003. Maar blijkbaar niet veel gevraagd want je ziet deze kleur niet vaak.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
ValkT4
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:49

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door ValkT4 »

Hanz schreef: 01 feb 2024, 19:39
ValkT4 schreef: 01 feb 2024, 19:05 Maar is het zo'n bijzondere kleur dan?
Dragon green, kleurcode LC6P. De kleurcode staat op de wagensticker die je in de buurt van de zekeringkast naast de stuurkolom vindt. En als het goed is zit hij ook in het instructieboekje.
De kleur is best wel lang gevoerd, van januari 1996 tot einde productie in 2003. Maar blijkbaar niet veel gevraagd want je ziet deze kleur niet vaak.
Bedankt voor de info! Dat heeft dus zn voor en nadelen. Onderdelen in deze kleur zijn dus ook schaars helaas...
Ach het is wat het is.

Ben nu een week verder, en ruim 600km en ben er nog steeds heel blij mee. Wat rijdt dit zo ongelofelijk fijner dan mijn Touran. En dat met 12jaar verschil....

Helaas kwam ik erachter dat mn ruitensproeiers het niet doen. Zal aan de pomp liggen denk ik, want de ruitenwissers reageren wel, alleen geen vloeistof.

En ik moet de geschakelde plus even zoeken voor de radio. Kwam erachter met de nieuwe auto radio inbouwen dat de plus direct van de accu komt en niet gezekerd is... Iemand die me zoekwerk kan besparen hierin?

Beurtje zal ik binnenkort ook even (zelf) uitvoeren, ik ga niet het risico nemen dat dit is gebeurd de laatste 15000km aangezien er de laatste 20k geen stempel meer is genoteerd...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door Hanz »

ValkT4 schreef: 04 feb 2024, 07:51 Bedankt voor de info! Dat heeft dus zn voor en nadelen. Onderdelen in deze kleur zijn dus ook schaars helaas...
Ach het is wat het is.
Nieuwe stukken plaatwerk (als je die al vindt) zijn nooit in kleur en bij tweedehands kan je beter gaan voor de beste kwaliteit dan voor een bepaalde kleur. In de praktijk moet je bij plaatwerkreparaties toch altijd over (laten) spuiten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
ValkT4
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:49

Re: ValkT4 stelt zich even voor

Bericht door ValkT4 »

Hanz schreef: 04 feb 2024, 10:05 Nieuwe stukken plaatwerk (als je die al vindt) zijn nooit in kleur en bij tweedehands kan je beter gaan voor de beste kwaliteit dan voor een bepaalde kleur. In de praktijk moet je bij plaatwerkreparaties toch altijd over (laten) spuiten.
Daar heb je inderdaad een punt. Een aangezien de buitenkant qua lak toch de nodige aandacht nodig heeft zal dit denk ook wel gebeuren.

Afgelopen week even wat ideeën opgedaan op :wjw
Zijn zeker wat dingen die ik ga toepassen, zoals een instap beugel achterin zodat de kinderen makkelijker kunnen instappen scheelt ons ze erin tillen :lach
Plaats reactie