Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luifel plaatsen op California Exclusive

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Kappietano
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2024, 23:23

Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door Kappietano »

Goedenavond allemaal.

Ik heb vorige week een mooie T4 California Exclusive gekocht en wil daar graag een Thule casetteluifel op zetten.

In het hoogdak zitten afdekdoppen waar de juiste Thule beugels moeten komen.

Voordat ik de boel verwijder/beschadig wil ik graag weten, zit er achter de doppen schroefdraad of alleen een gat.

En schroef je de bevestigingsbeugels alleen vast? Of kit je ze ook? Hele luifel hangt dan maar aan 2 bouten als ik het goed zeg.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door Hanz »

Hoi Kappietano,
Welkom op het forum en veel plezier met je Exclusive.
Op de Thule website staan montage-instructies en daarin kan je zien dat de beugels met meer bouten worden vastgemaakt. En wat ik op foto's van Exclusives zie is dat er ook steeds twee gaten naast elkaar zitten op de bevestigingspunten voor de luifel. Dus misschien toch die kapjes eraf halen om te kijken.
Er zijn enkele Exclusive rijders op het forum die kunnen waarschijnlijk wel meer informatie geven.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3670
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door krekwakwol »

Of er schroefdraad achter zit, kun je zien door er een dop af te halen, ligt er ook aan waar de gaten zitten, in de versteviging of niet.

Ik heb zelf ook een T4 met hoogdak gehad met een thule luifel, maar die zat met steunen aan de het metaal gedeelte vlak.onder het polyester dak bevestigd.
Een cassette luifel met 2 bouten vast aan een polyester hoogdak lijkt me wat zuinig.
IMG-20190624-WA0000.jpeg

Zou je foto's kunnen plaatsen van je hoog dak en de plaats waar de gaten zitten?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Kappietano
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2024, 23:23

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door Kappietano »

Hoi Arnold,

Bedankt voor je bericht.

Goed dat je naar fotos vraagt want nu kijk ik er zelf ook even beter naar :bonk

Camper staat nu even in stalling maar even wat foto's terug gekeken en er zitten per beugel 2 gaten voorbereid in dak.

Foto is van bestuurderskant want aan andere kant zit nog een rail gemonteerd maar moet volgens de documentatie ook voorbereiding voor luifel zitten.
IMG_20240402_215018.jpg
IMG_20240402_215018.jpg (38.41 KiB) 121 keer bekeken
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3670
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door krekwakwol »

Kun je aan de binnenkant zien of er versteviging achter de gaten zit, want dan zou het geen probleem zijn om het daar te monteren en als je de beugels eenmalig zou willen monteren om te laten zitten, dan zou ik ze ook met een goede lijmkit vast zetten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Kappietano
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2024, 23:23

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door Kappietano »

Hanz schreef: 02 apr 2024, 20:03 Hoi Kappietano,
Welkom op het forum en veel plezier met je Exclusive.
Op de Thule website staan montage-instructies en daarin kan je zien dat de beugels met meer bouten worden vastgemaakt. En wat ik op foto's van Exclusives zie is dat er ook steeds twee gaten naast elkaar zitten op de bevestigingspunten voor de luifel. Dus misschien toch die kapjes eraf halen om te kijken.
Er zijn enkele Exclusive rijders op het forum die kunnen waarschijnlijk wel meer informatie geven.
Bedankt Hanz,
Ja mooi forum dit.
Heb jaren lang een T4 Wiersema alkoof camper gehad dus al veel gelezen hier maar me nooit geregistreerd.

Ik kon de beugels zelf niet vinden op Thule website. Alleen via camping zaken.
Want dacht dat Thule dat vast wel zou vermelden. Ik ben zelf van RTFM :knipoog ipv hoop vragen stellen maar camper staat nu dus in stalling en ik wilde luifel al bestellen en meteen camper uitproberen. Maar haal hem eerst wel uit stalling en dan kijk ik er goed naar
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door Hanz »

Via deze link kom je bij een voorbeeld van een Thule instructie waarin te zien is dat er twee bouten per beugel zijn en dat er ook nog Sikaflex kit gebruikt wordt.
https://www.thule.com/-/s/approved/std. ... df?rev=7.2
Laatst gewijzigd door Hanz op 04 apr 2024, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Kappietano
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2024, 23:23

Re: Luifel plaatsen op California Exclusive

Bericht door Kappietano »

Bedankt Hanz,

Ik vond zelf nog de instructies van Fiamma. Zeiden hetzelfde.
Ik zal een update plaatsten als installatie gelukt is.
Plaats reactie