Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fiamma F45s montage

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Multivan Generation »

Veeweeteevier schreef: 04 apr 2024, 21:58
Multivan Generation schreef: 04 apr 2024, 21:51 Voorste luifelsteun zit op goede positie,
de achterste steun zou ik zelf verder naar achter willen hebben. (voorbij de ruit)

Ziet er netjes uit :toppie
Dank je Multivan Generation,
Achter het raam? Dat kan niet, dan kom je luifellengte naar achteren tekort. Of misschien begrijp ik je niet helemaal goed?

Zie hier..

download/file.php?id=62196&mode=view
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Hanz »

Dat voorbeeld is van een T5 en Jan heeft een T4 en daar kan de achterste steun echt niet voorbij de ruit, daar is domweg geen ruimte meer.
Bij mij zitten ze precies zo als Jan op zijn foto's laat zien.
IMG_20240405_084600.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3219
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door J vd Pal »

Is ook de plek die in de instructies van Fiamma staat https://www.fiammastore.nl/productattac ... oad?id=834
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Veeweeteevier
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2023, 16:30

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Veeweeteevier »

J vd Pal schreef: 05 apr 2024, 09:14 Is ook de plek die in de instructies van Fiamma staat https://www.fiammastore.nl/productattac ... oad?id=834
Klopt. Daarop staan echter wel 3 steunen voor de casette ondetsteuning voorgeschreven. Die plekken zijn ook achterop de casette gemarkeerd. Echter als iedereen er 2 gebruikt zonder problemen aan luifel en voertuig zal dat wel goed zijn. Reden daarvoor: vorm carrosserie, is me duidelijk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Hanz »

Ik had al een PB gestuurd waarin ik de derde steun noem. Bij mij zitten er inderdaad 3 steunen maar vanwege de lichte ronding in de zijkant van de bus heb je dan opvulstukken nodig bij de eerste en derde steun.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Multivan Generation »

Hanz schreef: 05 apr 2024, 08:45 Dat voorbeeld is van een T5 en Jan heeft een T4 en daar kan de achterste steun echt niet voorbij de ruit, daar is domweg geen ruimte meer.
Bij mij zitten ze precies zo als Jan op zijn foto's laat zien.
IMG_20240405_084600.jpg
Het voorbeeld wat ik aangaf is van onze eigen bus,
en gaf ik omdat de montage methode hetzelfde is; namelijk op een brandrup toprail.
Maar ik gaf het ook als voorbeeld, als Jan tevreden is, dan moet hij ze lekker daar laten zitten. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door krekwakwol »

Ik heb onze F45s luifel spanningvrij op de multirail gemonteerd door vulstukjes tussen de voorste en achterste steun te plaatsen.
Dit werkt perfect om de bolling op te vangen.
Het is dan wel een T5, maar het gaat toch om de luifel.
20240318_140305.jpg
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Multivan Generation »

Netjes gedaan Arnold :toppie

Nu nog 6 afdekdopjes op de boutkopjes dat zou het helemaal afmaken.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door krekwakwol »

Dank je, dopjes zouden idd nog kunnen.
De bovenste had ik wel gedaan, want die zitten in het zicht.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door Hanz »

Hier een voorbeeld van een Fiamma 45 op een T4 met drie steunen. Als je inzoomt op de foto kan je zien dat bij de voorste en achterste steun een opvulstuk zit. In dit geval een origineel Fiamma vulstuk, een ca. 10mm dik stuk staal. Het vulstuk is misschien niet goed te onderscheiden maar wel duidelijk is dat deze steunen dikker lijken dan de middelste.
En ja, op alle bouten een afdekdopje, niet alleen voor het zicht maar ook tegen vochtinwerking.
Luifel.jpg
En hier is het verschil te zien tussen een gewone steun en een steun met opvulstuk. En verdraaid, het afdekdopje staat zelfs in de instructie :knipoog
Opvulstuk.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door krekwakwol »

Ik heb mijn opvulstukjes van Trespa gemaakt. Dit is ook in verschillende diktes verkrijgbaar.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3219
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Fiamma F45s montage

Bericht door J vd Pal »

Veeweeteevier schreef: 05 apr 2024, 09:22
J vd Pal schreef: 05 apr 2024, 09:14 Is ook de plek die in de instructies van Fiamma staat https://www.fiammastore.nl/productattac ... oad?id=834
Klopt. Daarop staan echter wel 3 steunen voor de casette ondetsteuning voorgeschreven.
Leuk dat je reageert maar heb je de bijlage wel bekeken?? De montage set van Fiamma om een F35/F45 op een Brandrup rail te monteren bestaat uit TWEE montage steunen. De plekken waar die steunen op de auto moeten komen staan in de beschrijving. Eentje op de b-pilaar en een boven de achterste ruit. Fiamma geeft dus zelf al aan dat 2 steunen bij deze toepassing voldoende zijn.

Mijn ervaring is dat dit voldoende is, mijn luifel zit er al jaren zonder problemen op. Nooit het gevoel gehad dat er te weinig steun zou zijn.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie