Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

Is de extra plaat van rvs, ja lees ik? Ziet er uit dat deze gelaserd is maar dat de randen niet van het scherp ontdaan. Daar kan je jezelf lelijk aan openhalen en ook je zeilhoes kan daar mogelijk snel op doorslijten ook al zit dit er strak tegen bevestigd. Ziet er wel degelijk uit en goed bevestigd. Ook mooi dat de pees er zo goed tussen past. Ik vraag me af of je dan ook de voorste extra plaat niet wat in verzet naar voren had kunnen laten uitsteken zodat de achterkant wat meer in lijn van de bus gelegen zou hebben. RVS 6mm? is toch stijf genoeg. Je systeem geeft genoeg om over na te denken hoe ik het bij mij ga oplossen.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33797
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door Multivan Generation »

Aluminium samen met RVS zou wel eens corrosie kunnen geven door galvanische inwerking op elkaar.
Iets om rekening mee te houden en te blijven controleren.

Mooie degelijke oplossing :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

Bedankt Ronald en Peter voor kritisch meedenken tot aan het einde toe. Ook anderen die meedachten: bedankt.
Er blijven nog wel wat aandachtspunten over:
- de randen van de plaat nog even nalopen op scherpe puntjes
- het beschermen van de aangepaste adapter voor corrosie. Daar heb ik nog wel een probaat middel voor. dat gebruik ik ook om de de metalen steunen van het electrische hefdak netjes en goed beschermd te houden.
- de bevestiging van de band op de zijrail aan de bestuurderszijde. die gaat nog net een stukje over de rand van het dak. dat kan door beweging een schurend effect hebben. kijken of de bevestiging anders kan op de rail . En ik ga een stevige/grote zuignap testen aan de rand van de voorruit aan de bestuurderszijde.

Wellicht kom ik bij gebruik nog wat tegen. nu eerst voorbereiden op de rondreis Italië de komende weken.

ps: Ik heb nog een setje ongebruikte vag/vw adapters liggen speciaal voor een luifel op de vw California . ze worden dacht ik voor het monteren van een thule luifel gebruikt. Deze had ik als tweede optie voor een aangepaste bevestiging aangeschaft. Die zijn nieuw best prijzig. Maar ik hoef niet het onderste uit de kan, zeker ook omdat ik ze via een particulier geschikt en ongebruikt kon overnemen. Ze zijn nog nieuw.
neem maar via pb oid contact op als je belangstelling hebt.

groeten, Frank
Plaats reactie