Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

opladen huishoudaccu met walstroom

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

opladen huishoudaccu met walstroom

Bericht door Bertel 388 »

Mijn Caravelle is standaard uitgerust met een extra accu onder de bestuurdersstoel. Deze accu stuurt de standkachel aan. De accu wordt tijdens het rijden opgeladen door de dynamo.

Ik wil deze accu graag kunnen opladen op walstroom tijdens verblijf op een camping. Kan iemand mij van wat info voorzien hoe dit te doen? Is een acculader welke gevoed wordt door de walstroom daarvoor voldoende of denk ik dan te simpel?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33797
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: opladen huishoudaccu met walstroom

Bericht door Multivan Generation »

Zo simpel is het.
En als je het huidige scheidingsrelais zou vervangen door een cyrix smart-relais dan kun je met dezelfde acculader en walstroom aansluiting ook je startaccu laden.

Succes

Groetjes Peter
Ps er zijn wel wat schema's hierover te vinden in T4 camper, T4 projecten, T5 camper en T5 projecten forum.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

Re: opladen huishoudaccu met walstroom

Bericht door Bertel 388 »

Aha, dat is mooi.

Dat Cyrix smart relais heb ik al eens voorbij zien komen maar ik wist niet dat je via dat relais dan ook je start accu kon opladen. Altijd handig.

Ik ga even op zoek naar dat relais op de site.
Black pearl
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 okt 2023, 08:30

Re: opladen huishoudaccu met walstroom

Bericht door Black pearl »

Hallo iedereen
Wij gaan woensdag wat dagen weg en ik merk dat mijn huishoudaccu langzaam terug loopt ik heb denk ik geen verbruikers alleen het display kan ik mijn huishoudaccu loskoppelen en alleen met walstroom werken of is dat niet mogelijk.
Graag hoor ik wat mijn mogelijheden zijn hierin
Mvr. Gr. René
Plaats reactie