Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Presentatie nieuwe California: 7 mei

vragen over de T7
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door bvddobb »

Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door MarkV »

Ik ben wel benieuwd welke slimmigheidjes erin zullen zitten. Volgens VW was het conceptmodel aardig representatief voor het productiemodel.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door MarkV »

Even gekeken, hij wordt als Beach (met 5 of 6 zitplaatsen), Coast en Ocean leverbaar.
Ook weer stoelen in de achterklep, zo te zien weggewerkt in de (harde) klepbekleding zodat er geen ruimte wordt ingeleverd ten opzichte van de normale Multivan.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door MarkV »

Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door bvddobb »

Er zijn inmiddels veel meer kennismakingsfilmpjes beschikbaar, vooral Duitse, die meer laten zien dan de VW-introductie, bijv, deze twee (Ocean en Beach):





Wij vinden deze California op basis van de nieuwe Multivan nogal een lachertje: één gaspitje, bitter weinig opbergruimte, voor een idiote prijs.
Misschien gaat Westfalia een betere camper maken op basis van de nieuwe transporter?
edwardfotografie
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door edwardfotografie »

Was de California niet altijd op basis van de multivan?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door bvddobb »

edwardfotografie schreef: 10 mei 2024, 08:36 Was de California niet altijd op basis van de multivan?
Ja, maar de Multivan en de Transporter hadden altijd dezelfde basis. Nu niet meer.
Chris_VWT4California
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2023, 21:49

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door Chris_VWT4California »

Een enorme tegenvaller in mijn ogen, om de traditie op Transporter basis te verbreken. Inderdaad hopende dat Westfalia zelf met de toekomstige Transporter aan de slag gaat. Op moment doen ze dat wel met de nieuwe Transit, de Nugget en Club Joker Urban. Op deze basis zijn al meer fabrikanten bezig. Toch nog wel erg blij met mijn T4 California!
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 627
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door Lutra »

Op basis van het studiemodel had ik al mijn bedenkingen en die worden hier bevestigd. Enige verbeteringen die ik zie is dat de stoelen gedraaid kunnen worden met gesloten deuren en de campingstoelen wat meer comfort bieden. Verder is bijna alles minder handig dan in een T4-5-6. Eén gaspitje, nog smallere bedden, minder opbergruimte, een tafel die je altijd buitenom moet halen, watervulpunt in de auto, nog steeds maar 1 echt stopcontact en die notabene ín een kastje.
Volgens mij wordt de Multivan alleen maar gebouwd met twee schuifdeuren. Van de nood hebben ze dan maar geprobeerd een deugd te maken maar schiet men zijn doel voorbij. Voor de “echte” kampeerders die eigenlijk alles toch al buiten doen is het misschien een mooi alternatief voor bijvoorbeeld een Tonke. Maar bij een paar dagen regen of winterkamperen verlang je snel terug naar de T4-5-6.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door MarkV »

Hij zegt het wel mooi in het Ocean-filmpje: bij zo'n grote verandering (net als destijds van T3 naar T4) zul je altijd veel commentaar krijgen.
Maar sommige opmerkingen zoals de bedbreedte onder zijn natuurlijk terecht. Met 1,06m is dat gewoon een 1-persoonsbed... hadden ze beter de kastjes wat minder diep kunnen maken lijkt me.

Wel een geniale luifel, eindelijk een betere oplossing dan de huidige met die onhandige bevestiging!

Ik ben meer geïnteresseerd in de Beach-variant en vraag me af of de achterste zijruiten nog wel rolgordijnen hebben, of dat die raamtassen die functie overnemen. Met de 3e zitrij in gebruik wil je niet van die uitzichtbelemmerende tassen daar hebben hangen.
Wel een typische VW-knakenolossing zou ik dat vinden...
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door bvddobb »

MarkV schreef: 10 mei 2024, 14:46 Ik ben meer geïnteresseerd in de Beach-variant en vraag me af of de achterste zijruiten nog wel rolgordijnen hebben, of dat die raamtassen die functie overnemen. Met de 3e zitrij in gebruik wil je niet van die uitzichtbelemmerende tassen daar hebben hangen.
Van het Duitse forum begrijp ik dat die tassen inderdaad de verduistering rechtsachterin vormen.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door MarkV »

Dat is nou wat de Duitsers "Entfeinerung" noemen :huilen
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door Multivan Generation »

Wie van de posters in dit topic is eigenlijk van plan om binnen nu en 3 jaar er een aan te schaffen?

Anders is het een discussie om niets.

Ik zie het als een tussen model, en vrijetijdsauto voor mensen met een actievere levensstijl die regelmatig een weekendje weg gaan.

Een tussen model in de line-up van caddy California, multivan California, California op basis van de nieuwe VW-Ford Transit bus, VW grand California .

En in die line-up past ie prima tussen.
Uitrusting details heb ik niet naar gekeken. Ik zie mezelf niet tot de doelgroep behoren.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door bvddobb »

Multivan Generation schreef: 11 mei 2024, 13:39 Wie van de posters in dit topic is eigenlijk van plan om binnen nu en 3 jaar er een aan te schaffen?
Na deze presentatie niet meer, in ieder geval. Toch goed om je opties te kennen, of niet?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Presentatie nieuwe California: 7 mei

Bericht door bvddobb »

Multivan Generation schreef: 11 mei 2024, 13:39 Wie van de posters in dit topic is eigenlijk van plan om binnen nu en 3 jaar er een aan te schaffen?
Na deze presentatie niet meer, in ieder geval.
Multivan Generation schreef: 11 mei 2024, 13:39 Anders is het een discussie om niets.
Maar Peter, hoezo 'om niets' als je er niet binnen 3 jaar een zou willen kopen? Toch niks mis mee om je opties te kennen, of wel?
Laatst gewijzigd door bvddobb op 11 mei 2024, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie