Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervangen speaker kabels deuren T4 California

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Veeweeteevier
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2023, 16:30

Vervangen speaker kabels deuren T4 California

Bericht door Veeweeteevier »

Hoi,

Ik zou heel graag gebruik willen maken van jullie tips over het volgende (heb al behoorlijk op forum gezocht):

Ik wil de speakerkabels in de deuren vervangen. Hoe kan ik nieuwe kabels doortrekken die de oude bedrading vervangen? Liefst door hetzelfde gat waar de originele kabel in de deurbak bij de speakerhouder uitkomt.

Moet ik de hele deurbak demonteren of een deel ervan? En waarop moet ik letten en voorzichtig zijn om schade te voorkomen?

Hoor graag,

Hartelijke groet,
Jan
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4867
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vervangen speaker kabels deuren T4 California

Bericht door Hanz »

Het hele deurpaneel moet er af. Hier lees je hoe je dat doet.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung
Even een stukje naar beneden scrollen voor het deel over de chauffeur en bijrijders deur.
Als je Duits niet zo goed is dan haal je de tekst even door Google Translate. De foto's maken ook veel duidelijk.
De deurbak zit trouwens van binnenuit vastgeschroefd dus daarvoor moet ook het paneel eraf. Maar voor jouw klus kan de deurbak gewoon aan het paneel blijven zitten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Veeweeteevier
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2023, 16:30

Re: Vervangen speaker kabels deuren T4 California

Bericht door Veeweeteevier »

Hanz schreef: 19 mei 2024, 13:27 Het hele deurpaneel moet er af. Hier lees je hoe je dat doet.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung
Even een stukje naar beneden scrollen voor het deel over de chauffeur en bijrijders deur.
Als je Duits niet zo goed is dan haal je de tekst even door Google Translate. De foto's maken ook veel duidelijk.
De deurbak zit trouwens van binnenuit vastgeschroefd dus daarvoor moet ook het paneel eraf. Maar voor jouw klus kan de deurbak gewoon aan het paneel blijven zitten.
Dank je wel Hans! Super, het is aan een kant gelukt
Plaats reactie