Ik heb een 2009 Transporter T5 2.5 tdi 174 pk met automaat (geen DSG).
Bij het overschakelen van de 2e naar de 3e versnelling slipt de bak wat (toerental schiet ook wat omhoog, zeker met aanhanger of de berg op). Dit duurt heel even en dan staat hij netjes vast in de 3e versnelling en kun je gasgeven wat je wilt zonder slip.
De bak schakelt ook perfect verder, op de juiste momenten, en ook zonder gebonkt of schokken etc.
Nu ben ik op zoek naar een monteur die weet waar hij over praat, èn die mee wil denken om te bepalen wat er fout gaat en wat er vervangen moet worden. Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een partij die zegt: "Complete bakrevisie!" :-) (wellicht kom ik daar uiteindelijk op uit, maar zo ver ben ik nog niet.. :-) )
Ben jij of weet jij iemand die ik zoek? Ik hoor het graag!
Mvg Erik
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
`09 T5, automaat 3e versnelling slipt wat, meedenkende monteur gezocht
Re: `09 T5, automaat 3e versnelling slipt wat, meedenkende monteur gezocht
Helaas Erik, maar deze bakken repareren wordt eigenlijk altijd een revisie. Er moeten tenslotte ook garanties gegeven worden, en dat lukt met deel reparaties niet. Sterker nog, wij zetten er standaard een externe oliekoeler op.
Groeten,
Jos.
Groeten,
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: `09 T5, automaat 3e versnelling slipt wat, meedenkende monteur gezocht
had dit probleem ook
de bak die jij hebt zit ook onder mijn vw t5 2.5tdi
deze heeft eigenlijk 7 versnellingen
het is eerst 1 2 3 en dan 3 lock down en dan 4 5 6
eigenlijk hoor je hem ook 6 keer schakelen
wat bij mij het probleem was dat er te weinig bakolie in zat
en de massa kabel niet helemaal lekker was
er worden 2 kleppen aangestuurd via de massa
meestal was dit ook als de motor koud was en als je een stukje rustig gereden had was dit weer over die klap
de bak die jij hebt zit ook onder mijn vw t5 2.5tdi
deze heeft eigenlijk 7 versnellingen
het is eerst 1 2 3 en dan 3 lock down en dan 4 5 6
eigenlijk hoor je hem ook 6 keer schakelen
wat bij mij het probleem was dat er te weinig bakolie in zat
en de massa kabel niet helemaal lekker was
er worden 2 kleppen aangestuurd via de massa
meestal was dit ook als de motor koud was en als je een stukje rustig gereden had was dit weer over die klap