Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Electrische schuifdeur doet niets meer!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door krekwakwol »

Er lopen wel kabelbomen onder de vloermat door, o.a. naar de comfortmodule en zekeringen onder de stoelen en bij een california waarschijnlijk nog wel meer.
Ik denk dat de kortste klap toch is om het tapijt in het gedeelte waar devoorstoelen in staan en misschien de rest ook maar, want er zit ook dempend materiaal op de vloer, wat het water heel.lang vast houdt.
Want daaronder komt geen ventilatie.
Dat zou mijn plan zijn in jouw geval.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Passatwind
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2023, 08:29

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Passatwind »

Goedemorgen Arnold,

Ondertussen heb ik de California helemaal leeg gehaald en een aantal gecorrodeerde kabeltjes vervangen, netjes gesoldeerd en met krimpkous afgedicht.
De schuifdeur echter doet nog steeds niet en ik meet geen massa op de schuifdeur.
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de schuifdeur zijn massa (althans voor de motor ervan) op een andere manier krijgt maar ik heb geen idee hoe.
Heb jij misschien een idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
Willem
ruud vd meulen
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door ruud vd meulen »

Ik heb er geen verstand van hoor... maar kan je het motortje niet uitbouwen en testen of die het nog wel doet, of iig loskoppelen van je deur en dan testen. Het klikje wat je hoort als je hem bedient zegt niet zoveel. Misschien heeft het motortje de kracht niet meer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Multivan Generation »

Of staalkabeltje los van het katrolletje omdat dat gebroken is..?

In het verleden zijn er veel problemen gemeld met elektrische schuifdeuren. Vooral in Duitsland.

Lees je in zou ik zeggen. Is vaak niet zo eenvoudig.
Volgens mij had er iemand hier op het forum een schuifdeur omgebouwd naar een elektrische schuifdeur. Misschien kun je daar via de zoekfunctie iets van vinden?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Masivo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2024, 10:58

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Masivo »

Je kunt daar proberen onderdelen voor je deuren te vinden, ik heb daar mijn hele deur gekocht en alles was goed: https://srotas.nl/auto-onderdelen/carro ... eration=t5
Passatwind
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2023, 08:29

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Passatwind »

Hallo allemaal,

inmiddels ben ik radeloos en wil graag een beloning uitloven voor de gouden tip die zorgt dat mijn schuifdeur weer electrisch open en dicht gaat.
Ik heb nu echt van alles geprobeerd maar het lijkt of er totaal geen spanning op de deur komt.
Het is natuurlijk makkelijk om de auto naar een garage te brengen en allerlei dingen te laten vervangen maar ik wil het graag zelf snappen.
Modules, zekeringen alsmede de relais zijn allemaal heel maar de deur reageert niet.
Bij deze 200.- euro beloning voor de gouden tip die leid naar de oplossing of naar een bedrijf dat dit probleem zeker kan oplossen en het eerder heeft meegemaakt.
Alvast enorm bedankt weer allemaal en hopelijk zit de gouden tip ertussen.

met vriendelijke groet,
Willem
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door krekwakwol »

Welke regio woon je, om eventueel een welwillend bedrijf aan te bevelen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
ruud vd meulen
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door ruud vd meulen »

Radeloos of niet, maar heb je dat motortje ook al los getest, dus zonder de deur eraan?
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door moosev »

Passatwind schreef: 09 jun 2024, 08:12
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de schuifdeur zijn massa (althans voor de motor ervan) op een andere manier krijgt maar ik heb geen idee hoe.
Elektrische schema's zijn op te vragen via https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do
Passatwind
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2023, 08:29

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Passatwind »

Hallo Arnold,

ik heb vandaag een bedrijf gevonden denk ik bij jou in de buurt de plaats Harmelen.
Ik heb bij Camper Experience iemand aan de lijn gehad die er echt veel verstand van had.
We kwamen samen tot de conclusie dat de deur waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moet worden.
Zij konden dat niet voor mij doen dus nu op zoek naar een bedrijf dat het wel kan.

Weer enorm bedankt voor je meedenken.
Passatwind
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2023, 08:29

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Passatwind »

ruud vd meulen schreef: 10 jun 2024, 14:36 Radeloos of niet, maar heb je dat motortje ook al los getest, dus zonder de deur eraan?
Hallo Ruud,

dat heb ik nog niet gedaan omdat je er heel moeilijk bij kan althans de bekleding bij de d-stijl is heel moeilijk te verwijderen.
Mijn schoonzoon (automonteur) heeft het vorige week wel geprobeerd maar heeft zijn poging gestaakt.

Bedankt voor je meedenken wederom
ruud vd meulen
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door ruud vd meulen »

Maar als de deur motorisch niet dicht gaat, en je hebt alles gecheckt dan kom je uiteindelijk toch bij de motor terecht. En dat je er dan moeilijk bij kan....tja.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door krekwakwol »

Passatwind schreef: 10 jun 2024, 18:12 Hallo Arnold,

ik heb vandaag een bedrijf gevonden denk ik bij jou in de buurt de plaats Harmelen.
Ik heb bij Camper Experience iemand aan de lijn gehad die er echt veel verstand van had.
We kwamen samen tot de conclusie dat de deur waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moet worden.
Zij konden dat niet voor mij doen dus nu op zoek naar een bedrijf dat het wel kan.

Weer enorm bedankt voor je meedenken.
Nou, Harmelen ligt niet bij mij in de buurt, ik woon bijna op de grens Groningen/Friesland.
Maar dan zal dat wel bij jou in decbuurt zijn vermoedt ik.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Passatwind
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2023, 08:29

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door Passatwind »

Hallo allemaal,

het lijkt er op alsof mijn california de schuifdeur "kwijt"is en deze opnieuw ingeleerd moet worden.
Heeft iemand van jullie een idee of dat met VCDS kan en of ik daar een code voor nodig heb?

Alvast bedankt weer
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Electrische schuifdeur doet niets meer!

Bericht door krekwakwol »

Een dealer kan dat, maar ongetwijfelt meer die dat kunnen.
Maar dan raad ik wel aan om het met een originele VCDS te laten doen en niet met een chinese kloon.
Want die chinese schijnen de boel ook nog wel eens in de war te kunnen sturen. (heb ik gelezen).
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie